دانلود رایگان PDF اصول و استاندارد های خوابگاه سافت سیویل سافت سیویل | memarinavaz

در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید. البته در سایت ما نمونه موردی خوابگاه دانشجویی خارجی و داخلی ایرانی و پلان هتل نیز وجود دارد. ۱)طبیعتا باید فضاهای که در خوابگاه در نظر گرفته می شود چون فضاهای عمومی می باشد لذا باید حتما نور گیری خوبی داشته باشد و امکان تهویه هوا نیز در فضا هایی مثل نماز خانه دستشویی حمام سالن ورزش نیز وجود داشته باشد لذا نورگیری فضا ها باید به شکلی باشد که هم نور غرب و هم نور شرق را به مقدار کافی داشته باشد. دو قسمت کانونی در انتهای ساختمان های خطی ایجاد شده اند تا کافه تریا، اتاق های بازی، و سالن های ورزشی را به باغ ها و تراس های شمالی هدایت می نماید.

رساله طراحی اداره استاندارد (100 صفحه) فایل WORD

دانلود رایگان PDF اصول و استاندارد های خوابگاه سافت سیویل سافت سیویل | memarinavaz در دنیای امروز، دانشگاهها درجهت رشد وتعالی جامعه نقشی کلیدی وحیاتی ایفا می کنند به همین دلیل در بسیاری از جوامع برای گسترش کمی وکیفی مراکز آموزش عالی ، قدم های حساب شده ای برداشته می شود. یکی از مواردی که در جهت توسعه این مراکز اهمیت بسیاردارد ، امکانات رفاهی و در رأس آنها تأمین محل اسکان دانشجویان (خوابگاه) است. در ادامه همین بحث دانلود نقشه های اتوکدی کامل خوابگاه همراه پلان نما برش و … از آن جمله نقشه های است که برای رفاه دانشجویان طرح گردیده، که در تکمیل پروژه های دانشجویی در این مبحث حتما نیاز خواهد بود. خوابگاه می تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم برای آموزش دانشجو نقش کمکی داشته باشد. به این ترتیب که خوابگاه امکانتی چون سالن مطالعه و چه بسا کتابخانه را در اختیار دانشجو می گذارد و غیر مستقیم با این لحاظ که خوابگاه این امکان را فراهم می آورد که در کلیه زمینه های درسی، دانشجویان با یکدیگر به تبادل افکار بپردازد. دراین بحثهای گروهی مطالب درسی گفته می شود و حاصل کار می تواند به مراتب پر بارتر و غنی تر از مطالعه های فردی باشد.

طراحی این پروژه به گونه ای است که یک هویت قابل را در هر بخش از طرح ایجاد می جدول ریزفضاهای خوابگاه نماید. رنگ هر بلوک از امتداد پنجره های برجسته متفاوت بوده و رنگ های روشن آن برای ایجاد هویتی متفاوت ارائه شده است. در غیر اینصورت به دلیل بی تجربگی و یا کم تجربگی جوان و عدم آشنایی کامل او با محیط های مختلف اجتماع و عدم تسلط کافی وی به روابط اجتماعی،احتمال انتخاب اشتباه از سوی جوان وجود دارد.اگر استقلال فکری جوان سلب شود،راهنمایی صرف نیز سودی نخواهد داشت و نه تنها سمت و سوی مناسبی به خواستها و ذهنیات وی نخواهد داد،بلکه همواره احتمال انحراف او در شرایط زمانی و مکانی دیگری وجود خواهدد داشت.

  • را می‌توان همواره یکی از برترین و جامع‌ترین رساله طراحی خوابگاه دانشجویی در سطح اینترنت دانست.
  • رساله معماری خوابگاه دانشجویی یکی از کمیاب‌ترین و داغ‌ترین مباحث و تحقیقات مربوط به رساله معماری می‌باشد.
  • از سوی دیگر، تخصیص اعتبارات عمرانی قابل توجه دانشگاهها به منظور احداث خوابگاههای دانشجویی، زمانی می تواندکارساز باشد که روند ساخت علاوه بر مطالعات مهندسی، برپایه شناخت کامل از ویژگیهای روانشناختی فضاهای مورد نظر انجام پذیرد.
  • ما برای طراحی این رساله معماری توانسته‌ایم با استفاده از بهترین اطلاعات معماری مربوط به مکان‌های مسکونی و همچنین خوابگاه‌ها بهره ببریم.
  • برای جوانان ورود به خوابگاه تجربه ای است هیجان انگیز،مانند خروج از غار یا کشف سرزمینی تازه.این اولین امکان تماس مستقیم و مستقل با دنیا،خارج از مدرسه است و البته بدیهی است که جوانان در این تجربه نه چندان کوتاه به شکلی ناباورانه و نامنتظرانه با واقعیت های تازه برخورد می کنند که ممکن است خوش یا ناخوش باشند و قطعا پیمودن این راه خالی از مسئله و مشکل نخواهد بود.
1- سطح کل زيربناي مجموع واحدهاي مسکوني حداکثر معادل 120% نسبت به سطح
زمين مجاز مي باشد. 2- سرانه زمين ناخالص به ازاي هر واحد مسکوني حداقل
معادل 100 مترمربع مي باشد. سطوح زيربناي نگهباني، گلخانه، دوش و رختکن و سرويس هاي
بهداشتي و استخر و فضاي سرپوشيده تفريحي کودکان مسئول محدوده فوق نمي شود. 5- احداث محل پارک اتومبيل به تعداد معادل حداقل 75% نسبت به تعداد واحدهاي
مسکوني الزامي است. 8- مجموع سطوح تحت اشغال زيربناي ساختمانهاي مسکوني در همکف به
اضافه سطح اشغال مسيرهاي اتومبيل رو و پارکينگ ها در شرايطي که
پارکينگ ها در محوطه روباز پيش بيني مي شود نبايد از 60 درصد سطح کل زمين بيشتر باشد.

تحقیقات صورت گرفته در این زمینه هرچند اندک اعتبار دیدگاه «سرپناه بودن خوابگاه برای دانشجویان غیربومی» رابه میزان قابل توجهی سست نموده وتأثیرات مخرب این دیدگاه بر بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان را متذکر می شود. از سوی دیگر، تخصیص اعتبارات عمرانی قابل توجه دانشگاهها به منظور احداث خوابگاههای دانشجویی، زمانی می تواندکارساز باشد که روند ساخت علاوه بر مطالعات مهندسی، برپایه شناخت کامل از ویژگیهای روانشناختی فضاهای مورد نظر انجام پذیرد. رساله طراحی خوابگاه دانشجویی نمونه فایل کاملی در رابطه با این کاربری می‌باشد که به صورت word در 200 صفحه تنظیم شده است و سرفصل‌های مربوطه در ادامه ارائه شده است.

پاورپوینت تحلیل معماری کلیسای ناجی در خون