سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

در ادامه، مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که ممکن است در مقوله سئو مورد استفاده قرار گیرند را مشاهده می‌کنید. زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است. اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی (Refresh) شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود.

مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. همانطور که گفته شد، سئو مقوله‌ای عظیم و گسترده است که پر است از پیچیدگی‌هایی که لازمه درک آن‌ها تجربه شخصی و دانش فراوان و به روز است.

در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف دارید، باید از آن برای بهینه سازی صفحه خود در موضوع محتوای مورد نظر استفاده کنید. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید. موتورهای جستجو در زمانی که کاربران قصد یافتن چیزی در اینترنت دارند مورد استفاده قرار میگیرند. مهم نیست که محصول یا سرویسی را ارائه میدهید یا اینکه وبلاگ نویس هستید، سئو برای صاحبین سایت ها یک ضرورت است.

به تمامی فعالیت هایی که روی وبسایت انجام می شود، سئو داخلی می گویند. سئو داخلی شامل سئو محتوا، بهینه سازی سرعت سایت، رفع ایرادات ساختاری، بهبود متا تایتل، متا دیسکریپشن، لینک سازی داخلی و … است. ایجاد چند بلاگ و وبسایت برای ساخت لینک دستی به وبسایت A جهت بهبود رتبه توسط گوگل. PBN از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اگر درست پیاده سازی نشود، احتمال پنالتی شدن توسط گوگل را افزایش می دهد. استفاده از تعداد مشخصی کلمات کلیدی در هر محتوا برای گرفتن رتبه مناسب در موتور های جستجو، چگالی کلمات کلیدی می گویند که نسبتی است از تعداد به کار رفته کلمه کلیدی بر حجم کل کلمات محتوا. با آپدیت های مختلف گوگل، اهمیت چگالی کلمات کلیدی کاهش یافته و باید بدانیم نسبت دقیقی از این فاکتور وجود ندارد.

سئو تکنیکال(Technical SEO)

شروع دنیای سئو سایت را می‌توان مربوط به سال‌های 1990 و پس از آن دانست. زمانی که موتورهای جست‌وجو به مرور در بین مردم جای خود را باز کردند و بخشی از زندگی افراد را تشکیل دادند. با شکل گیری موتورهای جست‌وجو و رشد روزافزون آن، نیاز به رشد و بهبود وضعیت سایت‌ها نیز احساس شد. در مورد سئو باید یک برنامه طولانی مدت داشته باشید زیرا رتبه بندی آن برای اکثر کلمات کلیدی بین شش ماه تا یک سال طول می کشد. • استفاده از تگ تایتل Title Tag مناسب که باعث می‌شود موتور های جستجو به خوبی محتوای سایت شما را شناسایی کنند.

  • در کد های HTML عناوین از H1 تا H6 وجود دارند و هر صفحه باید یک H1 برای عنوان اصلی داشته باشد.
  • بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید.
  • Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است.
  • الگوریتم جستجوی گوگل به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها می‌گویند که اجازه دارند مرتبط‌ترین صفحات را از بستر وب برای کوئری مورد جستجوی کاربر پیدا کند و نمایش دهد.
  • در مورد لینک‌ و اتواع لینک‌سازی در ادامه همین مقاله “سئو سایت چیست” به طور کامل توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم. دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است.

متاتایتل (meta title) در سئو سایت چیست؟

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید. کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید.

وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید. شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند.

اوايل شروع سئو