چند نوع دوربین مداربسته داریم؟ معرفی انواع دوربین های مداربسته دی ام اس | boostercctv

این دوربین ها با توجه به ابعاد کوچک و جمع و جورشان جزو پرکاربردترین دوربین ها هستند. از نظر نوع لنز این دوربین ها به دو نوع وریفوکال و ثابت Fix)) تقسیم می شوند که نوع اول امکان تنظیم فوکوس و بزرگنمایی محدود دارند اما در نوع دوم این امکان وجود ندارد. بدون داشتن شواهد کافی، ممکن است این شرکت ها محکوم به پرداخت هزینه های گزافی شوند. دوربین مدار بسته راهی مؤثر برای جلوگیری از این وقایع به شمار رفته و علیه چنین ادعاهایی مفید خواهد بود. در این دوربین ها امکان ارتباط بی سیم با امنیت بالا وجود داشته و می توان از کابل های ارتباطی استفاده بهینه نمود.

http://binacctv.irالبته انواع دیگری دوربین نیز از نظر ظاهری وجود دارد که شامل دوربین کودک (بیبی کم)، دوربین خودرو، دوربین لامپی و … دوربین مداربسته از جمله ابزار بسیار کاربردی است که کمبود آن وقتی احساس میشود که حادثه ای رخ می دهد، امنیتی به خطر می افتد یا منافعی از دست می رود. دوربین های مداربسته، به تنهایی می توانند جلوی بخش زیادی از نا امنی ها را بگیرند. کارت dvr یک کارت کامپیوتری است که در دو حالت داخلی (اینترنال) یا خارجی (اکسترنال) بر روی کامپیوتر نصب می گردد. کارت دی وی آر در واقع رابط بین دوربین های مداربسته آنالوگ با سیستم کامپیوتر است.

انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد چیست؟

دوربین hdtvi، دوربین استارلایت و دوربین colorvu از جمله دوربین های مداربسته شرکت هایک ویژن با تکنولوژی های خاص است. علاوه بر نصب آسان و بدون نیاز به کابل کشی، این دوربین های مداربسته از امکاناتی نظیر دید در شب و انتقال صدای دو طرفه نیز برخوردارند. دوربین بیبی کم یا پرستار کودک برای مکان هایی مانند اتاق خواب یا دفتر کار که به تعداد دوربین کمی نیاز دارند مناسب است. دوربین های مدار بسته در اشکال و تکنولوژی های مختلفی در بازار موجود هستند و شرکت های برتر فعال در این حوزه سعی بر این دارند که خواسته های مشتریان خود را به بهترین نحو پوشش دهند. قطعا هدف افراد از خرید دوربین با توجه به مکان نصب و سایر انتظاراتی که دارند متفاوت است و هر یک از ما با در نظر گرفتن کاربردی که انتظار داریم اقدام به خرید می کنیم. بنابراین اگر اطلاعات کافی در زمینه دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویری ندارید، جای درستی آمده اید.

دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا مدل IPC-HFW4431T

از سری دوربین های پر کاربرد برای کاربری خانگی دوربین بیبی کم است که با نصب آن در محیط مورد نظر امکان کنترل و نظارت بر کودک، سالمند یا پرستار آنها وجود دارد. بعضی دوربین های مدار بسته تنها وقتی حرکتی را در محیط تشخیص دهند شروع به ضبط تصویر می‌کنند. ضبط تصویر تنها زمانی که شخصی در محیط نصب دوربین مداربسته وجود دارد، باعث صرفه‌جویی فراوان در فضای ذخیره‌سازی و انرژی می‌شود.

  • همانگونه که اشاره گردید تعداد کانال dvr ها از روی تعداد ورودی تصویر تعیین می شود حال آنکه دی وی آر ها می توانند دارای تعداد کانال متفاوت ورودی برای صدا باشند.
  • دوربین های تحت شبکه به وصیله کابل Lan به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل می شود.
  • یکی دیگر از معیار هایی که پیش از خرید باید در نظر گرفته شود، برند دوربین مداربسته است.
  • این فیلم ها که به طور دقیق از تمام جزئیات فیلم برداری نموده اند، و از نظر قضائی بهترین مدرک جهت پیدا نمودن منشا حادثه و ارائه آن به کارشناسان بیمه می باشد.
  • این نوع دوربین ها در سقف نصب می شوند و می توانند تصویری 360 درجه از مکان را در اختیار کاربر قرار دهند.
  • دوربین مداربسته لامپی به نوعی هم می تواند کارکردی مخفی داشته باشد و هم امکان ضبط 360 درجه را فراهم کند.
برندهایی مانند اپلینکس، مجله خبری بوستر دوربین، هایک ویژن، اسفیورد و … از جمله برندهای معروف و شناخته شده جهانی هستند. دوربین‌هایی که توسط برندهای ناشناس تولید می‌شوند شاید قیمت بسیار ارزان‌تری داشته باشند اما از نظر کیفیت قابل اطمینان نیستند. این مدل دوربین قابلیت برقراری ارتباط صوتی بین فرد ناظر و فرد جلوی دوربین را برقرار می‌کند. از این دوربین برای موارد خاص که نیاز به انجام مکالمه هم هست استفاده می‌شود.

کاربرد نظارتی