آشنایی با انواع دوربین مدار بسته خدمت از ما | boostercctv

به‌طورکلی این مجله خبری بوستر دوربین‌ها دارای لنزهایی هستند که از بدنه آن‌ها کوچک‌تر است. باید گفت که اگر نیاز ندارید که تصاویر را به‌طور محسوس ضبط کنید، استفاده از دوربین مداربسته کوچک می‌تواند انتخاب خوب و درستی برای شما باشد. اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت “Axis” با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IPبرای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات استفاده می‌کرد. دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم را مهیا می‌کند. امروزه استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان‌های امنیتی تبدیل شده. داشتن تصویر از محل وقوع جرم، روند اجرای آن یا افراد متخلف درگیر، امکان پیگیری و جلب مجرمین را به شدت بالا می‌برد.

http://binacctv.ir

دوربین خودرو برای امنیت بیشتر خودرو و در داخل اتاق خودرو نصب می شود. از کاربرد های مهم آن در هنگام تصادفات برای مشخص شدن مقصر حادثه و یا ثبت تصاویر در هنگام طبیعت گردی است. بعضی از آنها دارای دو دوربین هستند و همزمان نقش دوربین دنده عقب را نیز ایفا می کنند. بعضی از مدل های دوربین خودرو سیم کارت خور و دارای سیستم عامل اندروید هستند که قیمت بالاتری دارند. برند های داهوا ، هایک ویژن ، دی لینک ، پاناسونیک جزو بهترین برند های دوربین مداربسته در سطح جهانی هستند . در واقع دوربین دام به معنی دوربین گنبدی شکل بوده و عنوان دوربین های سقفی نیز درباره آنها بکار میرود.

دوربین مدار بسته دام مدل E007

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دوربین های آنالوگ HD به بازار آمدند. در نصب این دوربین ها از کابل کواکسیال استفاده شده که نصب آسانی دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند. اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان نازی برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته‌است.

  • هر دوربین تحت شبکه دارای یک IP خاص است که به مرکز کنترل مورد نظر متصل می‌شود.
  • این دوربین ها قابلیت تنظیم هم دارند، که بر اساس زمانی که به آن می‌دهید شروع به فیلمبرداری در آن زمان مشخص می‌کنند.
  • برخی از انواع دوربین مداربسته از نوع دوربین مخفی با نام های دوربین خودکاری و دوربین قوطی کبریتی از انواع غیر مجاز دوربین های مداربسته می‌باشند و به همراه داشتن آنها و استفاده از آنها حتی برای مقاصد غیر خلاف نیز غیر مجاز می‌باشند.

بنابراین افزایش یا کاهش قیمت دوربین براساس تمام ویژگی ها و نه فقط یک مورد مشخص می شود. اگر با وجود تنوع دوربین های مداربسته در بازار می خواهید به راحتی انتخاب و خرید کنید این مطلب را بخوانید. در این مقاله سعی داریم دوربین ها را از لحاظ ظاهر، کیفیت، لنز و… دسته بندی کنیم. در زمان فروش دوربین مداربسته معمولاً فروشنده زمان کافی برای ارائه این مطالب به شما را ندارد. بنابراین قبل از اقدام به خرید دوربین تا پایان این مطلب همراه ما باشید. انواع دوربین مدار بسته روز و شب به طوری هستند که، بهترین نوع فیلمبرداری با کیفیت را درطول روز ویا شب بدون اشعه مادون قرمز دارند و برای محیط هایی‌که نور‌کم و محیط‌های باز دارند بسیار مناسبند .

موارد استفاده از دوربین های نظارتی

قابلیت تشخیص چهره از دیگر ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد. انواع دوربین مداربسته را می توان از نظر کیفیت تصویر یا روزلوشن نیز دسته بندی کرد. انواع دوربین های مداربسته با کیفیت تصویرهای متفاوتی از 1 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل تولید می شوند، مگاپیکسل واحد نمایش دهنده کیفیت تصویر در دوربین ها می باشد که هرچه مگاپیکسل یک دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر آن نیز بیشتر است.