اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته

نسل اول ساختمان‌های بیش از سه طبقه در ایران در دوران پهلوی اول و آپارتمان‌سازی به صورت امروزی از سال ۱۳۳۵ در دوران پهلوی دوم شروع شده‌است؛ بنابراین دوران رشد صنعت آسانسور ایران را از سال ۱۳۳۵ به بعد باید نامگذاری کرد. کابین نیز یکی دیگر از اجزای آسانسور است که دارای در است و اشخاص یا بار درون کابین گذاشته خواهند شد و کنترل حرکت کابین از درون توسط اشخاص صورت خواهد گرفت. تزئین هر کابین طبق نوع آسانسور متفاوت است و ممکن است از جنس ورقه های رنگی کوره ای، فرومیکا، استیل و یا شیشه باشد. تعداد طبقات، حجم تردد بالا، وجود ترافیک بین طبقاتی ، ازدحام تردد در پیک های ترافیکی و….

آسانسور پانورامیک مهرآباد

اصلی ترین تجهیزی که در سیستم آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد، موتور آسانسور است. موتورهای آسانسور دارای انواع متنوعی هستند، که پرکاربردترین آنها موتور گیربکس دار و موتور گیرلسی آسانسور می باشد. با توجه به نیاز فنی پروژه در حال ساخت و ساز، موتور آسانسور متناسب با ظرفیت و توان کاربردی در آن مکان انتخاب و استفاده می گردد. همواره موتور در وسیله های الکتریکی و مکانیکی جزو تجهیزات اصلی و با اهمیت بوده است. در آسانسورهای کششی می توان از انواع مختلف موتورهای آسانسوری استفاده کرد. مکانیزم عملکردی موتورهای آسانسور گیربکس دار بدین گونه هستند که، موتور آسانسور در بالای چاه آسانسور و در موتورخانه نصب می گردد و نیروی محرکه تولید شده موجب چرخش گیربکس شده و آسانسور را در بین طبقات مختلف ساختمان جابجا می کند.

موارد کاربرد هر یک از این سیستم ها

درب تلسکوپی نیز دارای جنس ها و انواع مختلفی مانند درب های ضد حریق، شیشه ای، استیل ضدزنگ، بازشو پنل، باز شونده مرکزی و کشویی است. این نوع آسانسورها برای نصب، احتیاجی به سکوی بار یا هر نوع قاب فولادی ندارند، به همین دلیل بارگیری به صورت مستقیم انجام می شود. در سال ۱۳۴۵ در طرح‌های وزارت مسکن و شهرسازی برای آپارتمان‌سازی برنامه‌ریزی شده و ایجاد شهرک‌های مسکونی در اطراف شهرهای بزرگ برای ساخت اولین کارخانه آسانسورسازی در ایران برنامه‌ریزی می‌شود. هر آسانسور دارای سیستم محرکه است و به دو صورت حرکت آسانسور صورت خواهد گرفت و آسانسور باید ترمزش فعال باشد تا باعث توقف ترمز شود. سیستم ترمز روی موتور قرار دارد و زمانی ترمز آزاد خواهد شد آسانسور به حرکت در خواهد آمد. چاه آسانسور یک تونل عمودی بوده و آسانسور در درون چاه آسانسور حرکت خواهد کرد.

ابعاد کابین آسانسور با ظرفیت مورد نیاز ساختمان به جا به جایی افراد یا بار توسط آسانسور ارتباط مستقیم دارد. گفته می شود برای جلوگیری از اضافه بار بهتر است ابعاد کابین آسانسور محدود در نظر گرفته شود. از موارد دیگری که در زمان نصب آسانسور باید به آن توجه نمود، هزینه نصب آسانسور است. شرکت آسانسور و پله برقی ایران که سهام آن خصوصی است با عدم ورود آسانسور از خارج تعطیل می‌شود. شایان ذکر است با عنایت به فعالیت شبانه روزی در این مراکز استهلاک کلیه تجهیزات مربوط به تاسیسات ساختمان بیش از حالت معمول میباشد. یو پی اس آسانسور دستگاهی برای حل مشکلات پشتیبانی آسانسور در مواقع قطعی برق می باشد.

اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته

این آسانسور ها در نوع نصب به مدل های مختلفی تقسیم میشوند که به چند مورد از آنها اشاره خواهیم نمود. در یک تعریف کلی ، کابین اتاقک کوچکی است که به وسیله آن مسافران و بار بین طبقات جابه جا می شوند. یکی از بهترین مدل های کابین تمام استیل ، کابین آسانسور استیل نقره ای است. و از محبوبیت بالایی نزد سازندگان ساختمان و نصابان آسانسور برخوردار است. از این مدل از کابین می توان در بسیاری از پروژه های اداری ، تجاری و مسکونی استفاده نمود. خرید آسانسور کارگاهی کارکرده به دلیل اهمیت سلامت کابل سیم بکسل و قرقره (وینچ) دستگاه به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

بعد از گذشت چند دهه از اختراع اولین آسانسور مسافربر، آقای اوتیس در سال 1852 در نیویورک امریکا، سیستم آسانسوری را ارائه نمود که از نظر ایمنی از انواع قبلی پیشرفته تر بود. مدتی بعد آسانسورهایی در کشور آلمان طراحی و ساخته شد که از نظر سرعت و دقت عملکرد در زمینه امنیت جانی پیشرفت چشمگیری داشتند. تابلو فرمان قسمتی است که وظیفه آن کنترل و ایجاد هماهنگی تمامی قطعات و اجزای آسانسور است. می توان گفت مهم ترین قسمت از اجزای آسانسور همین تابلوی فرمان است. در نصب آسانسور به استاندارد بودن آن حتما توجه کنید زیرا در غیر این صورت نمی توانید گواهی استاندارد برای آسانسور اخذ نمایید و در نهایت اجازه بهره برداری از آسانسور و همچنین پایان کار برای آسانسور شما صادر نمی شود.

به چه آسانسوری، آسانسور لوکس می گویند؟

از وزنه تعادل در بالابر‌ها، پل‌های متحرک، آسانسور، جرثقیل و هر دستگاهی که وزن زیادی سایت را بالا می‌برد. از این فلکه برای انتقال قدرت موتور و حرکت به سیم بکسل استفاده می‌شود. این فلکه جزئی از سیستم تعلیق آسانسور است و در حرکت آسانسور نقشی اساسی دارد.

  • آسانسور های کششی توسط نیروی محرکه و سیم بکسل ها به حرکت در می آیند در اینجا سعی داریم شمارا با نحوه نصب و چگونگی کارکرد آسانسور های کششی آشنا کنیم.
  • به همین دلیل نیز دهانه آنها به مراتب بزرگتر از دهانه درب های اتوماتیک معمولی است.
  • در این رابطه شرکت هیرو آسانسور مراحل سه گانه طراحی آسانسور را با تکیه بر دانش روز دنیا و توسط پرسنل و مهندسان متخصص و توانمند انجام می دهد که باعث بالا بودن سطح کیفیت سیستم های تولیدی این شرکت شده است.
  • دلیل قرار دادن وزنه در سیستم آسانسور کمک به بالا بردن آسانسور است در غیر اینصورت برای این کار باید موتورهای بسیار قوی با کیلووات بالا استفاده کرد.

آسانسورهای پیچیشامل یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه است که توسط موتور به حرکت در می‌آیند و آسانسور را جابه‌جا می‌کند. این انواع آسانسورها دارای ایمنی بسیار بالایی هستند؛ به صورتی که می‌توان از این آسانسورها به‌عنوان آسانسورهای بدون سقوط یاد کرد. آسانسور پنوماتیکشامل یک استوانه وکیوم‌شده است که امکان عبور هوا از هیچ نقطه‌ای از آن به جز محفظه مشخص‌شده در بالای آسانسور را نمی‌دهد.