انواع دوربین مداربسته + راهنمای خرید + قیمت نمایندگی فروش دوربین هایک ویژن | boostercctv

با مجله خبری بوستر دوربین به تصویر مربوط به لنز 4.3 میلیمتری ، واضح است که برای دید کاملتر باید این لنز را انتخاب کنیم. هرچه به لنز 16 میلیمتری پیش می رویم زوم بیشتر شده و دامنه دید کمتر می شود. واژه “دوربین مداربسته” برگردان فارسی کلمه انگلیسی closet circuit television یا به اختصار cctv می باشد.

دوربین‌های مدار بسته صنعتی

حال برای آن‌که متوجه شوید که کدام‌یک از انواع دوربین مداربسته مناسب است، در این مقاله تلاش کردیم تا انواع این نوع از دوربین‌ها را به‌طورکلی توضیح دهیم. کاربرد نظامی ،صنعتی ،کنترل ترافیک ،ارتباطات ویدیویی ،فضایی و تصویربرداری نامحسوس از جمله کاربردهای انواع دوربین مداربسته هستند. در ادامه به صورت کامل تر، سعی بر آن شده تا کاربردهای اصلی دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از انواع کاربرد های این مدل دوربین مداربسته، استفاده آن در مغازه ها، رستوران ها، فروشگاه ها، هتل ها و سایر مشاغل است زیرا زاویه دید شما را بیشتر می کند.

اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته

هر دو نوع دوربین های مداربسته آنالوگ HD و تحت شبکه دارای کیفیت تصویر مناسبی هستند حتی دوربین های آنالوگ HD می توانند تا 8 مگاپیکسل رزولوشن داشته باشند که این خود به تنهایی می تواند کاربران را برای خرید ترغیب کند. این نوع دوربین ها دوربین های بسیار خاصی هستند که می تواند از دید افراد حاضر در اتاق یا منطقه خاص، دور بماند. شایان به ذکر می باشد که دوربین های مداربسته کوچک در مکان هایی به کار گرفته می شود که نیاز است دوربین قابل دیدن نباشد و نتوان تشخیص داد که در محیط دوربین وجود دارد یا محیط مورد نظر مجهز به سیستم امنیتی و ایمنی می باشد. البته باید اشاره داشت که نصب دوربین مداربسته کوچک و مخفی احتیاج به تهیه مجوز دارد و شما نمی توانید در حالت عادی و برای شرایط عادی از آن ها بهره ببرید.

http://binacctv.ir

استفاده از این دوربین ها برخلاف نامشان در بازار ایران، منحصر به مصارف صنعتی نیست. این دوربین ها که نام اصلیشان دوربین های بادی body camera می باشد دوربین های مکعب مستطیل شکلی هستند که معمولا قابلیت نصب لنز بصورت جداگانه روی آنها تعبیه شده است. از آنجا که سایر دوربین ها قابلیت سوار شدن لنز یا تعویض آن را ندارند از این دوربین ها بیشتر در جاهایی استفاده می شود که زوم یا فکوس مطلوب باشد. دوربین های لنز وریفوکال قابلیت تنظیم لنز دارند و کاربر می تواند بر اساس نیاز خود لنز و وسعت دید آنها را از راه دور مثل از روی گوشی، و یا به صورت دستی تنظیم کند.

دوربین مداربسته خانگی

حجم کوچک بدنه و لنز کوچکی که این دوربین دارد این امکان را فراهم نموده است تا بتوان حتی از یک روزنه 3 میلی متری نیز به ثبت تصاویر پرداخت. کنترل کیفیت از دیگر مزایایی است که با استفاده از دوربین ها مدار بسته امکان پذیر می باشد و این پیشرفت و توسعه در تکنولوژی باعث می شود تا فرآیندها به صورت دقیق تری کنترل شده و محصولاتی با کیفیت بالاتر تولید گردد. نوسانات برق شهری و همچنین نویزهای الکترومغناطیسی می توانند بر روی ایجاد نویز در این دوربین ها تاثیر بسیاری گذاشته و کیفیت تصویر را کاهش دهند.

  • تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص نفوذ و… از جمله تکنولوژی های پر کاربردیست که در تولید دوربین مداربسته استفاده می شود.
  • دومین مزیت این نوع از دوربین‌ها این است که می‌توان از راه دور لامپ درون دوربین را روشن و خاموش کرد، به‌طورکلی کنترل دوربین از راه دور و با استفاده از یک نرم‌افزار یا اپلیکشن به‌راحتی انجام می‌شود.
  • نکته ای که در رابطه با انواع دوربین مدار بسته وجود دارد این است که این دوربین ها تنها به منظور تامین امنیت استفاده نمی شوند و از آنها جهت نظارت بر اماکن مختلف نیز استفاده می گردد.
  • نصب این دوربین های نسبت به دوربین های مدار بسته دام بسیار راحت تر بوده و تنها نیاز به یک پایه دیواری ساده دارد.
  • تکنولوژی هایی که در دوربین مداربسته به کار می رود عموماً برای رفع نیاز و یا بهبود کارایی در سیستم های نظارتی تعریف می شوند.
  • با این وجود قیمت بالا و کاربرد در موارد خاص و حرفه ای بخشی از مشتریان، خریداران واقعی این گروه از دوربین ها هستند.