انواع دوربین مداربسته کدامند؟ ماد طلایی وارد کننده دوربین داهوا و هایک ویژن | boostercctv

کیفیتی که برای دوربین های دام در نظر گرفته می شود متفاوت بوده و از 2 تا 12 مگاپیکسل متنوع می باشد. گاهی نیاز است تا دوربین های صنعتی در محیط های بیرونی و گاهی در محیط های داخلی نصب گردند. لنز دور دوربین مداربستته به سه دسته لنز ثابت، متغیر و موتورایز تقسیم بندی می شود. این دوربین در بستر اینترنت و شبکه عمل می‌کند و انتقال اطلاعات در آن بستگی به اینترنت دارد. از ویژگی‌های بارز این نوع دوربین این است که برای نصب آن نیازی به سیم‌کشی و کابل‌کشی ندارید.

معرفی بهترین دزدگیر های اماکن موجود در بازار

هزینه‌های راه‌اندازی یک سیستم امنیتی تحت شبکه و استفاده از دوربین IP، به مراتب بیشتر از دوربین آنالوگ است. سوئیچ شبکه، ارتباط بین دوربین‌ها و سایر سیستم‌های اتصالی شبکه را برقرار می‌کند. دوربین های مداربسته دام ظاهری شبیه به گنبد یا نیم کره دارند و تشخیص آن ها بسیار راحت است. این نوع دوربین های مداربسته عموما برای فضای داخلی یا مسقف مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دوربین dome معمولا در محیط های داخلی مانند اتاق ها، راهروها و فضاهای مسقف نصب می شود.
  • محل استفاده از این دوربین ها معمولا محیط های داخلی است و با یک پایه ساده نصب و راه اندازی می شوند.
  • در مواقعی که نیاز است تصاویر دوربین های مدار بسته به صورت همزمان دریافت و مشاهده گردد استفاده از دوربین مدار بسته اسپید دام کاربرد دارد.

استفاده از این دوربین ها تنها زمانی توصیه می شود که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین بصورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است. این دوربین ها در واقع دوربین های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آنها تعبیه شده است. کیفیت آنها آنالوگ است و امکان استفاده از آنها بصورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه وجود دارد.

http://binacctv.irاین دوربین ها معمولا در محیط های غیر صنعتی و اداری یا خانه ها استفاده می شوند. این دوربین ها ظریف بوده و مقاومت چندانی در برابر شرایط محیطی ندارند و در واقع برای محیط های داخلی ساختمان که مسقف هستند ساخته شده اند. جهت خرید دوربین مدار بسته علاوه بر مشاهده لیست قیمت دوربین مداربسته می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از تخفیف بیشتری بهره‌مند شوید. برای خرید پک آماده دوربین نیز به صفحه پکیج دوربین مداربسته مراجعه کنید. هایک ویژن و داهوا به عنوان پرفروش ترین برند های تولید کننده دوربین مداربسته همواره محصولات خود را با کیفیت و تنوع بالا تولید می کنند.

از مجله خبری بوستر دوربین مدار بسته برای اولین بار در سال 1942 در زمینه هوا و فضا در آلمان استفاده شد و پس از 30 سال این تکنولوژی به طور رسمی پا به عرصه ظهور در انظار عمومی گذاشت و برای کنترل ترافیک در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا تنها دوربین های مداربسته آنالوگ (غیر دیجیتال) ساخته شده بودند که کیفیت پایین تصاویر و عدم دسترسی به شبکه از معایب آن به شمار می رفت. تا اینکه در سال 1996 شرکت AXIS ایالات متحده آمریکا اقدام به ساخت دوربین های مداربسته تحت شبکه با استاندارد HTTPS بر بستر سیستم عامل Linux نمود. امروزه در سرتاسر دنیا نیاز به امنیت بیش از پبش احساس می شود به همین علت از کارخانه های بزرگ صنعتی تا منازل مسکونی، مشتاق به نصب دوربین مداربسته جهت حفظ و برقراری امنیت در محیط کار و یا محل زندگی خود هستند.

سیستم نظارت تصویری دولتی: