بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲ + پرطرفدارترین لپ تاپ گیمینگ

البته از لحاظ ظاهری هردو شبیه به هم هستند و البته قیمت مدل جدیدتر هم بیشتر است. تراشه کارت گرافیک به مدل اون وابسته است، هر چی مدل یک کارت گرافیک جدیدتر باشه اون تراشه بهتر کار میکنه البته هر برند محصولات میانرده و بالارده و حتی پایینرده داره که هر کدومشون محدودهی قیمت خاصی دارن. برخی از گیمرها به دلایل متعددی، امکان خرید لپ تاپ گیمینگ بالارده را ندارند و ترجیح میدهند از لپ تاپ های گیمینگ میانرده و ارزانتر استفاده کنند. مهمترین عوامل در صفحهنمایش هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ، رزولوشن و نرخ بروزرسانی آن است. برای خرید لپ تاپ گیمینگ، دو پردازنده Intel Core i5-11600K و Ryzen 5 5600X بهترین پردازندههای گیمینگ بازار هستند که عملکردی عالی در اجرای بازیها از خود نشان میدهند. اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید، در انتخاب این لپ تاپ شک نکنید. پسوند XT معرف تاپ مدل بودن کارت گرافیک است، به این معنی که این قطعات عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند. بهغیر از چند برند معروف، مانند اپل و ماکروسافت، بقیه برندها، سری لپ تاپ های گیمینگ خاص خود را دارند.

لپتاپهای این سری هم با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته قدرتمند، یکی از بهترین لپتاپهای موجود در بازار برای کاربران گیمر است. انتخاب بهترین مارک لپ تاپ گیمینگ در بین هزاران محصول موجود در بازار کار سختی به نظر میرسد. متاسفانه به دلیل شرایط موجود در ایران، هنوز این لپ تاپها در ایران موجود نیستند. بعضی برندها، حتی از دو یا چند سری برای عرضه این لپ تاپها استفاده میکنند. با این تفاوت که کارتهای سری 6000 از تکنولوژی RDNA2 استفاده میکنند. این سری قابلیت پشتیبانی از فناوری ری تریسینگ یا رهگیری پرتو را دارند. البته گاهی اوقات پیش می آید که یک لپ تاپ گیمینگ یک یا چند مورد از ویژگی های بالا را نداشته باشد اما با توجه به مشخصات مشترک اکثر آن ها، ویژگی های بالا هم در میان آن ها مشترک است.

در این بازه قیمتی انتخاب اول برای یک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی از برند ایسوس و مدل G513QE میباشد. پس از عبارت RX در این کارت گرافیکها، دو رقم اول مهم هستند. همچنین این برندها در ایران، نمایندگیهای مختلفی دارند و قطعات و لوازم جانبی محصولات آنها در کل کشور وجود دارد. کارت گرافیکهای تولید شده، محصول دو شرکت بزرگ AMD و Nvidia هستند که مانند قطعات تولید شده توسط این دو شرکت تفاوتهایی با یکدیگر دارند. قابلیت ری تریسینگ فقط در نسل 6ام، یعنی کارت گرافیکهای 6000 AMD وجود دارد. تنها تفاوت مدلهای گرافیک AMD در پسوند XT است که در بعضی از کارت گرافیکهای این برند مشاهده میشود که دانستن معنای این عبارت هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ، ضروری است. این سری شامل بهترین صفحاتنمایش، جدیدترین کارت گرافیکها و سیستم خنک کننده بهینه و نوین است که باعث افزایش عملکرد این دستگاهها میشود و مناسب کسانی است که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس با بهترین سختافزار را دارند. حافظه رم بیشتر به معنای فضای بیشتر و سرعت انجام عملیات بیشتر یک سیستم است. در بازه ی 25 تا 30 میلیون تومان، اوضاع خرید بهترین لپ تاپ برای گیمینگ بهتر می شود و می توانید لپ تاپی بخرید که بازی های زیادتری با تنظیمات گرافیکی بهتر و قدرتمندتر اجرا کند؛ ولی متأسفانه نمی توانید لپ تاپ گیمینگ فوق العاده ای حتی با این قیمت هم تهیه کنید که همه ی گیم پلی های جدید را با بهترین سطح تنظیمات گرافیکی و به آسانی اجرا کند.

از محصولات موجود در کالای دیجیتال بیلبیلک، لپ تاپ OMEN 17-CB100 میتواند بهترین انتخاب شما باشد. تعداد سلولهای این باتری دو عدد است و میتواند ماندگاری نسبتا خوبی را برای لپ تاپ فراهم کند. کمتر لپ تاپی وجود دارد که از پردازندهای بجز پردازندههای دو برند اینتل و ایامدی استفاده کند. نسلهای جدیدتر رم، به معنای سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر است. CPU قویتر به معنای سرعت بیشتر در انجام پردازشها و کارهایی است که قرار است با دستگاه خود انجام دهید. تقسیم می شود. این لپ تاپ ها کمتر از سه ماه مورد استفاده قرار گرفته اند و در این دسته از لپ تاپ ها هیچ گونه ایرادی مانند پیکسل سوخته، ضربه خوردگی و شکستگی دیده نمی شود. دانستید که لپ تاپهای زیادی را میتوانید با قیمتی کمتر از 30 میلیون خریداری کنید، اما دقت داشته باشید همان طور که گفتیم خرید خود را از برندهایی که شناخته شده و مطمئن هستند، انجام دهید.

این دستگاه با بهره گرفتن از بهترین سختافزارها تنها 1.9 کیلوگرم وزن دارد و یک گزینه عالی برای خرید لپ تاپ لنوو شمرده میشود. در لپ تاپ، رم در دو نوع مختلف DDR4 و DDR3 ارائه میشود. بههمین خاطر نیز، این لپ تاپها جزو گرانقیمتترین لپ تاپها محسوب میشوند. هرچند لپ تاپ های مک بوک اپل و سرفیس ماکروسافت نیز امکان اجرای برخی بازیها را دارند، اما به دلایل زیادی، استفاده از این سری لپ تاپها برای اجرای بازی، توصیه نمیشود. صفحه نمایشهای ۴K فشار زیادی به گرافیک وارد میکنند و پیشنهاد نمیشوند. تمامی شرکتها از پردازندههای سری H شرکتهای اینتل (Core i) و AMD (رایزن) برای ساخت یک لپ تاپ گیمینگ قوی استفاده میکنند.

ارزانترین لپ تاپی که دارای کارت گرافیکی مجزای GTX 1050 راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ است. وظیفه پردازشهای گرافیکی Omen 15 را GeForce GTX 1660 Ti با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی بر عهده دارد. استفاده از 32 گیگابایت رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD از نوع M.2 Nvme این محصول را به یک انتخاب مناسب تبدیل کرده است. به طور کلی کروم بوک برای دانشآموزان و کسانی که امور کامپیوتری سبکی دارند توصیه میشود. هرچه این عدد بزرگتر باشد حجم بیشتری از تصاویر توسط VGA پردازش میشود. ضمناً حجم گرافیک این لپ تاپ در حدود 4 گیگ و نوع آن Nvidia Geforce مدل GTx1650 Max-Q Desin است.

بهطور مثال شرکت اچ پی، لپ تاپ های گیمینگ را در دو سری Pavilion Gaming و Omen عرضه میکند. سری Predator Triton 500 جزو قویترین و بهترین لپ تاپهای برند ایسر بهشمار میرود که همواره گزینهای برجسته در خرید لپ تاپ ایسر است. برند ایسر در طراحی لپتاپهایش هیچ دست کمی نسبت به بهترینهای بازار ندارد. ایسر اسپایر VX5-591G با ویژگیهای سختافزاری جدید و قوی به بازار عرضه شده است. در اینجا ما به سراغ لپتاپ کاتانا از این برند رفتهایم. لپ تاپ Predator Triton 500 SE – PT516-51S-71Q2 با قیمت 2400 دلار یکی از بهترینهای این سری است. تلویزیون ۶۵ اینچ ال جی ۶۵SM9500 یکی از محصولات سری ۹ ال جی است و در سال ۲۰۱۹ از جمله تلویزیونهای بالا رده الجی محسوب میشد. معمولا در هر نسل از پردازندههای Intel و AMD، سری Core i3 و Ryzen 3 جزو ضعیفترین پردازندههای آن نسل به شمار میروند. سری ROG مخفف عبارت Republic of Gamers است و به گفته خود شرکت ایسوس، با هدف تولید قویترین لپ تاپ های گیمینگ این صنعت پایهگذاری شده است. با ارائه پردازندههای نسل جدید، دیگر استفاده از پردازندههای بالارده برای گیمینگ، توصیه نمیشود و همانگونه که ذکر شد، استفاده از پردازندههای سری Ryzen 5 و Core i5 میتواند انتخاب بهتری باشد.

نسل رمها با شماره گذاری عبارت DDR مشخص میشود. چرا که این CPU قادر است کارهای پردازشی را برایتان بسیار آسانتر کند تا شما هنگام کار کردن با نرمافزارهایتان به هیچ عنوان احساس کندی سرعت نکنید. بهترین لپ تاپ های زیر 40 میلیون تومان قیمت دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که آن ها را از دیگر لپ تاپ های معمولی متمایز می کند. امروزه پسوند گیمینگ در دنیای لپ تاپها، به معنای سختافزار قدرتمند و کیفیت بالا استفاده میشود. GTX مخفف عبارت Giga Texel Shader eXtreme است و در لپ تاپ های خانگی و گیمینگ استفاده میشود. پردازندهی گرافیکی این دستگاه ساخت شرکت NVIDIA با مدل GeForce GTX 1050 است که چهار گیگابایت حافظهی اختصاصی را در اختیار کاربر قرار میدهد تا برای اجرای بازیها با تنظیمات گرافیکی متوسط و بالا مشکلی نداشته باشد. پردازنده مرکزی کممصرف اما قوی Ryzen 7 مدل 4800H، پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce GTX GeForce RTX 3050TI و 16 گیگابایت رم مجموعه سختافزار این لپ تاپ را تشکیل میدهند که برای کاربری روزانه، مالتیمدیا و حتی گیمینگ مطلوب هستند. رم این دستگاه 8 گیگابایت میباشد، ضخامت آن 19 میلیمتر بوده و وزن آن 1.5 میباشد که جز لپ تاپهای سبک طبقه بندی میشود.

به همین دلیل باید با عملکرد این قطعه آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین کارت گرافیک را بسته به نیاز خود هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ انتخاب کنید. بعضی جزئیات مثل طراحی و اندازه قاب نمایشگر ، میزان انحنا در حاشیه و لبهها، شکل قرارگیری لولاها، جای تعبیه درگاهها، امکانات اطراف صفحهکلید و محل قرارگیری دست از مواردی است که توجه به آنها هنگام انتخاب کالا ضروری به نظر می رسد. در واقع امروزه لنوو گزینه خوبی برای خرید محصولات دیجیتال بوده است که در این زمینه توانسته به دست آورد های بسیاری دست پیدا کند که پیشنهاد میشود در ادامه باما همراه باشید.

خود سری ROG نیز از سه زیرمجموعه ROG Strix، ROG و ROG Zephyrus تشکیل شده که میتوانید اطلاعات کاملی از آنها را در راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس مطالعه کنید. در مقاله ” بهترین برند لپ تاپ ” میتوانید بهترینها را انتخاب کنید. اما اگر فکر میکنید که به دنبال لپ تاپی هستید که کارهای عمومی و روزمرتان را مانند وبگردی، تماشای فیلم و کار با نرم افزار ها مانند Word، اکسل و پاورپوینت را انجام دهد باید به شما بگوییم که بهتر است به سراغ مطلب « بهترین لپ تاپ های زیر 15 میلیون » بروید و در آنجا بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید. پس سعی کنید یک اندازه مناسب بهطور مثال: سایز 15.6 را انتخاب کنید. بهطور سادهتر، هرچقدر سرعت کلاک یا فرکانس پردازنده بیشتر باشد، CPU با سرعت بیشتر عمل میکند.