بک لینک چیست و چرا در سئو حائز اهمیت است؟-بک لینک گلدلینک

این یعنی اگر فرین آکادمی سایتی است که محتوای خوبی در زمینه آموزش سئو منتشر میکند، مدیر سایت x، مدیر سایت y، مدیر سایت n و… هم از این موضوع با خبر میشوند. در ادامه آنها در سایت خودشان لینک هایی به فرین آکادمی میدهند تا کاربرانشان به سایت خودشان با این وب سایتِ با کیفیت و معتبر آشنا شوند. علاوه بر این، کاربران عادی هم در سطح وبلاگ های رایگان، شبکه های اجتماعی، انجمن ها و… به فرین آکادمی لینک خواهند داد که باعث تایید معتبر بودن این سایت میشود. مهندسان گوگل خوب می‌دانند که مدیران و صاحبان خیلی از وبسایت‌ها بک‌لینک می‌خرند.

ایجاد بک لینک با تولید محتوای قوی و کاربردی

امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. به زبان ساده بک لینک فالو اعتبار سایت مرجع را به سایت شما انتقال می‌دهد اما در مورد بک لینک نوفالو این چنین نیست و ارزش کمتری دارد. در واقع شما می‌توانید با ایجاد بک لینک در وبسایت‌های دیگر ترافیک بیشتری را روی سایت خود ایجاد کنید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. حتما محتوای سایت و اعتبار دامنه‌اش را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید. پایین بودن اعتبار دامنه و نامربوط بودن محتوایش، به سایت شما هم صدمه خواهد زد. این یعنی اگر من با انکر تکست “آموزش سئو” برای صفحه ای در سایتم بک لینک بگیرم، به گوگل میگویم که این صفحه باید با همین کلمه در نتایج سئو شود.

حالا ممکن است بپرسید که پس تکلیف بک لینک های nofollow چه می‌شود؟ اصلا ارزشی دارند؟ بله ارزش دارند اما نه اندازه‌ی بک لینک های دوفالو. بک لینک نوفالو روی رتبه سایت تاثیر نمی‌گذارند اما به ترافیک ورودی سایت کمک می‌کنند. مثلا لینک‌هایی که در صفحات ویکی پدیا گذاشته می‌شوند، بک لینک های نوفالو هستند اما چون باعث ورود کاربران به سایت‌ می‌شوند، به خودی خود ارزشمند هستند، هرچند که به پای بک لینک های دوفالو نمی‌رسند. در دریافت بک لینک می بایست نکات بسیار زیادی رعایت شود و نهایت دقت انجام شود چرا که اگر این کار بدرستی انجام نشود، اسیب های فراوانی به سایت وارد می شود.

ها از دامنه‌های مورد اعتماد به دامنه ارائه دهنده بک لینک محاسبه می‌شود. رتبه پایین به این معنی است که امتیاز دامنه سایت ممکن است به طور مصنوعی افزایش یافته باشد. درصد لینک‌های follow در مقابل nofollow که یک وب‌سایت دارد، متفاوت است. های دیگر لینک دریافت کند، به مرور زمان در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دریافت خواهد کرد. 2 – بررسی کنید ببینید که آیا کسی که به شما اشاره کرده به سایتتان بک لینک هم داده است یا خیر (چه صفحه اصلی سایتتان یا صفحات داخلی آن). و اگر پست شما یک پست مناسب برای پست گردآوری لینک آن شخص باشد، دراینصورت احتمال گرفتن بک لینک باکیفیت زیاد خواهد بود.

متن لینک شده یا Anchor Text

به طور کلی داشتن یک عدد بک لینک باکیفیت خیلی قدرتمندتر از هزار بک لینک بدون کیفیت است. فرض را بر این می‌گیریم که بعضی از خوانندگان این مقاله، هنوز با سئو آشنایی کامل نداشته باشند. بنابراین توضیح مختصری راجع به سئو می‌دهیم و بعد از آن سراغ بک لینک خواهیم رفت. به طور کلی لینک‌ها به دو دسته‌ی فالو و نوفالو تقسیم می‌شوند که تفاوت‌هایی هم بایکدیگر دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. به طور کلی در ایران هنوز آنطور که باید فرهنگ انتشار گزارش رشد نکرده. اما در معدودی از مثال ها، کسب و کارهای ایرانی که اقدام به انتشار گزارش های سالیانه کردند، بازدهی بسیار بالایی گرفتند.

گوگل چطور اعتبار بک لینک را تعیین میکند؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو به لینک‌های دارای تگ نوفالو توجه نمی‌کنند. و گوگل اظهار داشته که بک لینک بعنوان یکی از سه فاکتور مهم در رتبه‌بندی نتایج توسط موتورهای جستجو باقی می‌ماند. همانطور که بک لینک باعث تاثیر مثبت می‌شود، می‌تواند اثرگذاری منفی نیز داشته باشد. اما زمانی که با اضافه کردن لینک‌ها در پست، تگ نوفالو قرار دهید، ربات‌های گوگل نیز آن‌ها را کراول نمی‌کنند و ردیابی نمی‌شوند که به این لینک‌ها نوفالو می‌گویند. در واقع با این کار شما اقدام به تایید لینک‌ها نکرده‌اید و صرفا توسط بازدیدکنندگان سایت دنبال خواهند شد، نه ربات‌های گوگل.

برای گرفتن بک لینک باید سراغ سایت‌هایی بروید که رتبه خوبی در گوگل دارند، یعنی دامین آتوریتی بالایی داشته باشند. نکته‌ی دیگر در بک لینک این است که حتما در انکر تکست آن از کلمات کلیدی موردنظرتان استفاده کنید. Ahrefs اعلام کرده که انکر تکست با کلمه کلیدی موردنظر تاثیر در بک لینک، تاثیر خیلی زیادی روی رتبه گیری از گوگل دارد.

  • لینک‌ها از لحاظ ساختاری به دو دسته لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی تقسیم می‌شوند.
  • در دریافت بک لینک می بایست نکات بسیار زیادی رعایت شود و نهایت دقت انجام شود چرا که اگر این کار بدرستی انجام نشود، اسیب های فراوانی به سایت وارد می شود.
  • یکی دیگر از روش‌های لینک سازی گشت‌وگذار در سایت‌هایی که موضوعی مشابه سایت شما دارند و پیدا کردن صفحات ناقص یا لینک‌های خراب آن‌هاست.
  • همه بک لینک‌ها به صورت پیش‌فرض این انتقال رتبه را انجام می‌دهند و با این شرایط بک لینک فالو نام می‌گیرند.
  • شاید بپرسید تاثیر پرسش و پاسخ بر بک لینک چیست ؟ جواب این است که می‌توانید در سایت‌هایی مثل Quora پاسخ پرسش‌ها را بدهید یا سوال مطرح کنید.

بک لینک‌ها ارزش را میان سایت‌های مختلف به جریان می‌اندازند اما بعضی از آن‌ها اثرگذاری اموزش بک لینک زدن – https://goldlink.ir/what-is-backlink/ – بیشتری دارند. ارتباط موضوعی میان دو سایت، اعتبار وب سایتی که از آن لینک می‌گیرید، نوع لینک و محل قرارگیری آن و … می‌توانید لینک سایت را در پروفایل یا امضای فروم خود قرار دهید. همچنین می‌توانید در بحث‌های مرتبط با حوزه کاری خودتان شرکت کنید و لینک سایت را قرار دهید.

بک لینک چیست و چرا در سئو حائز اهمیت است؟-بک لینک گلدلینک