دستگاه تصفیه آب چیست؟

هر لوازم خانگی نیاز به سرویس و نگهداری خاص خود دارد. هر کدام از فیلترهای تصفیه آب خانگی عملکرد متفاوتی نسبت به دیگر فیلترها دارند و همچنین ترتیب قرار گرفتن آنها نیز در دستگاههای مختلف، ممکن است متفاوت باشد. خوردگی اجزای پمپ و عدم تناسب متریال پمپ با آب خام یکی از دلایل شایع خرابی پمپهای فشار قوی در آب شیرین کن های صنعتی است. دستگاه تصفیه آب صنعتی 300 متر مکعب در طول شبانه روز جهت انواع مصارف کشاورزی، صنعتی، پرورش میگو و ماهی، دامداری، مرغداری، باغداری و گلخانه و آب شرب و حتی مخصوص کارخانجات برای استفاده در دستگاه ها و آب نوشیدنی قابل مصرف و استفاده می باشد . نکته قابل توجه در ساخت این فیلترها آنست که تراکم الیاف به کار رفته از سطح بیرونی به سطح داخلی بیشتر می شود تا بتواند ذرات در اندازه ای مختلف در گوشته فیلتر به دام بیفتد و از همه ظرفیت فیلتر استفاده شود.

انواع فیلتر تصفیه آب

در واقع مینروا 8 مرحله ای در مرحله هشتم با افزایش سطح اکسیژن آب آشامیدنی به هیدراته نگه داشتن بدن انسان کمک زیادی مینماید و علاوه بر آن یک مرحله باکتری زداست که میتواند باکتری های باقی مانده و مضر موجود در آب آشامیدنی را حذف کامل نماید. فیلتر یو وی نوعی ضدعفونی کننده است که می تواند با تولید امواج فرابنفش خورشید آب را به خوبی استریل نماید. آب خروجی از دستگاه تصفیه آب پیوریتک مورد آزمایش های سازمان های کیفیت آب نظیر NSF، Water Quality و غیره قرار گرفته و به لطف عملکرد خوب دستگاه مجوزهای بهداشتی را کسب نموده است.

اسمز معکوس نیز از دیگر روش های دستگاه شیرین کن است. دستگاههایی که بیش از 4 سال از عمر آنها میگذرد نیز بهتر است از فیلتر یو وی استفاده کنید. اگر آب خام حاوی کلر ، سختی ، آهن ، کدورت و مواد جامد محلول در کل باشد ، باید از قبل تصفیه شده برای افزایش عمر غشاء و بهبود عملکرد سیستم در نظر گرفته شود. شاسی آهن یا استیل بستگی به شرایط محیط (مرطوب یا خشک) . بسته به اينكه آلودگی باکتریایی، جلبک، ویروس، قارچ و یا ذراتی مانند آهن یا منگنز، و یا يون­های سمی مانند آرسنیک، سرب، جیوه، نیتریت یا نیترات در آب چاه موجود باشد. یا فیلتر اشعه ماورا بنفش در دستگاه تصفیه آب با استفاده از انرژی(برق یا فسیلی) آب را به نقطه جوش رسانده.

املاح مفیدی که اضافه می کند، شامل منیزیوم، کلسیم، روی و.. آبی که از راه لوله کشی به خانه ها هدایت می شود، شامل ذرات ریز و گل و لای و رسوبات است. علاوه بر این، برخی از سیستم های تصفیه آب چاه خانه می توانند از تجمع و خوردگی در لوله ها و وسایل جلوگیری کنند. خوشبختانه، بهترین فیلترهای تصفیه آب چاه کل خانه می توانند تقریباً هر آلودگی موجود در آبهای زیرزمینی را از بین ببرند. همچنین اگر این فیلترها خرابی داشته باشند، ممکن است برای کاربر آنها هزینه زیادی برای رفتن به مراکز نگهداری آنها تمام شود و هزینه آنها به دلیل فناوری های مدرن آنها که تمام آب کل خانه را تصفیه می کند، بالاست.

قیمت دستگاه تصفیه آب استاندارد فیلترهای ضروری برای تصفیه آب نیست. دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس دارای قابلیت آب شیرین کن بوده و تحت شرایط پیجیده و با استفاده از فیلترهای متعدد آب گوارا و تمیز را برای شما به ارمغان می آورد. با این علامت شما متوجه خواهید شد که زمانی شستشوی خود فیلتر شنی فرارسیده، تمیز کردن فیلتر شنی به شستشوی معکوس یا بک­واش (Baskwash) معروف خرید دستگاه تصفیه آب است. مجددا اورینگ ها را تمیز کنید و همچنین محل اورینگ هارا تمیز کنید و هوزینگ را ببندید .

از این رو شما می توانید با مشاوره با کارشناسان بهترین دستگاه را بدون صرف هزینه های اضافی تهیه کنید . در صورتی که نشتی به موقع برطرف نشود به بقیه قطعات دستگاه نیز آسیب خواهد زد، بنابراین مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب RO خود را مرتباً سرویس می کنید. سومین مرحله در چکاپ تصفیه آب تعویض به موقع فیلترهاست که از مراحل مهم در چکاپ تصفیه آب می باشد. چنانچه فیلترهای دیگر که در بالا ذکر شد به موقع تعویض شوند ، این فیلتر بین ۲ تا ۳ سال عمر خواهد کرد. البته کیفیت فیلتر ممبران بر روی عمر کارکرد آن تاثیر مستقیمی دارد. اگر جریان آب خروجی به واسطی کثیفی و ذرات درون آب کم شود، فشارسنج تعبیهشده روی دستگاه این تغییر را نشان میدهد و زمان شستشو معکوس یا بک­واش دستگاه رسیده است. تفاوت در جنس رزوه به هیچ عنوان بر روی کیفیت آب تاثیر نمی گذارد.

لیست فیلتر های تصفیه آب

پایین بودن فشار آب سرعت تولید آب را کاهش داده و باعث افت کارکرد مفید غشاء می شود. اسمز معکوس یا Reverse Osmosis Filtration System ، فرآيندی است که آب را تحت فشار قرار داده . یعنی امکان دارد به دلیل شکستگی لوله آب و یا دلایل دیگر گل و لای وارد دستگاه شود حتی مجبور خواهید بود که شما زیر سه ماه فیلترهای اولیه را عوض کنید. برای کسب اطلاع دقیق از حداکثر سختی آب دستگاه تصفیه آب خود از طریق شماره های مندرج در سایت با پالایش سپاهان تماس بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم سری به بخش فیلتر تصفیه آب خانگی در فروشگاه زلال آب بزنید. بک­واش درواقع وارد کردن جریان آب در جهت عکس فعالیت فیلتر است تا به کمک فشار آب، ذرات و گردوغبار موجود در لابهلای بستر فیلتر شنی و دانههای سیلیسی از آن جدا شود؛ اما اینکه چه زمانی این کار را انجام دهیم به سه عامل فشار آب، جریان آب و شفافیت آن بستگی دارد.

در زمان شروع به کار دستگاه با استفاده از انرژی الکتریکی ، آب به نقطه جوش رسیده، سپس بخار آب حاصل شده ، از داخل یک کویل سرد عبور کرده و به آب خالص تبدیل می شود. اسمز معکوس RO : اصطلاحاً آب شیرین کن نامیده می شود که جهت تولید آب خالص و بدون یون استفاده می شود. در صورتی که این فرایند پایان نیابد همچنان آب تولید شده و به تیوپ مخزن فشار وارد می شود و پارگی را به دنبال دارد. اما در سال های اخیر برند سی سی کا به دلیل تحریم ها و هزینه های بالای واردات کمتر وارد ایران شده است. هزینه نسبتا پایینی دارد .عملکرد خوبی در تصفيه کردن برخی از مضرترین آلاینده ها، مانند و انگل ارائه می دهد.

برند مینروا از سال 1930 در حدود یک قرن فعالیت و تولید انواع دستگاه تایوانی طبق استانداردهای جهانی بهداشت، اعتبار قابل توجهی در مسئله افزایش کیفیت آب آشامیدنی کسب نموده است. مسلم است که هدف اصلی شما از خریداری دستگاه تصفیه آب خانگی ، بالا بردن سطح بهداشت و کیفیت آب آشامیدنی خود و خانواده محترمتان بوده است. 2. معمولاً فیلترهای شنی از چهار شیر مختلف تشکیل شدهاند، برای بک­واش کردن شیر خروجی اصلی و شیر ورودی آب به فیلتر را ببندید و شیرهای منتهی به فاضلاب و شیر ورودی آب استخر به زیر بستر فیلتر را باز بگذارید. در مرحله سوم فیلتر کربن بلاک به محافظت از فیلتر ممبران (قلب اصلی سیستم اسمز معکوس) میپردازد. نرم کننده از غشای RO محافظت کرده و دوام آن را افزایش می دهد. تاکتیک های نظارت برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر چنین آلودگی هایی را رائه می دهند.

با توجه به این که هوزینگ می بایست در مسیر لوله کشی باشد، ورود و خروج آن به شکل رزوه طراحی شده است. شرکتهای تولید کننده دستگاه تصفیه آب برای این که گواهی WQA را دریافت کنند باید دستگاه تصفیه آب را به گونهای طراحی کنند که بتواند استانداردهای سختی آب را رعایت کرده و تمامی آزمایشات لازم را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد. به محض اينكه آب چاه از طریق آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت و آناليز گرديد .پس از آن می توان نوع دستگاه تصفیه آب چاه را كه بهترين عملكرد را داشته باشد، تعیین نمود. این فیلترها از شن و سنگریزههایی که عمدتاً از جنس سیلیس هستند برای زلالکردن و تصفیه آب استفاده میکنند. توجه کنید که دستگاه های تصفیه آب UF تاثیری برای حذف املاح و کاهش سختی آب ندارند، از آن جایی که سختی آب در بیشتر مناطق ایران خارج از محدوده استاندارد است، خرید دستگاه های تصفیه آب UF راهکار درستی نمی باشد.