دوربین مداربسته ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | boostercctv

ولی مجله خبری بوستر دوربین‌هایی نیز وجود دارند که از قابلیت HD نیز استفاده می‌کنند. دوربین AHD علاوه بر داشتن تصاویر HD، توانایی کابل‌کشی دوربین تا محدوده 500 متر را دارد. مثلا در یک کارخانه که دستگاه ها به صورت اتوماتیک کار می کنند نصب دوربین مداربسته برای چک کردن کارکرد درست دستگاه ها لازم است.

نظر

برخی می‌توانند چهره را تشخیص دهند و یک فرد را در بین تمامی دوربین‌ها هدف گرفته و حرکت آن را دنبال کنند. دید در شب با نور سفید نیز یکی از ویژگی‌های دوربین‌ها است که امروزه بیشتر مدل‌های جدید این ویژگی را دارند. ضمن اینکه لزوما بالا بودن قیمت دوربین مداربسته به منزله مناسب ترین گزینه نیست و ممکن است بعد از خرید متوجه شوید که میزان کارایی که در نظر داشتید را ارائه نمی دهد.

  • برای جلوگیری از ایجاد نویز در دوربین هایی با قابلیت دید در شب توصیه می شود که حداقل آداپتور 12 ولت 2 آمپر خریداری شود.
  • با توضیحاتی که دادیم، متوجه شدید که هر کدام از انواع دوربین مداربسته آنالوگ، تحت شبکه یا به عنوان مثال نوع دوربین مداربسته دید در شب برای اهداف و مکان های خاصی (منازل یا ادارات و در فضای باز یا بسته) به کار می روند.
  • دی وی ار ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل کامل تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ و آنالوگ HD هستند.
  • از این طریق به راحتی احتمال سرقت را کاهش داده و از دارایی خود محافظت می کنند.

این دوربین ها معمولا بر روی سقف یا دیوار نصب می شوند و معمولا از آن ها برای فضاهای داخلی استفاده می شود. برخی از مدل های دوربین های دام قابلیت چرخش داشته و می توانند در زوایای مختلف تصویر برداری کنند. دوربین های چرخشی یا speed dome و یا ptz به کلیه دوربین های مداربسته گفته می شود که قابلیت چرخش دوربین در جای خود بوسیله کنترل کننده یا اتوماتیک فراهم شده باشد. از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که نیاز است که فرد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. از اینرو فرد می تواند با استفاده از قابلیت ptz سیستم های مداربسته ، دوربین را به هر جهت که می خواهد بچرخاند و در هر جا که می خواهد زوم کند. دوربین های اسپید دام به دلیل تعبیه شدن موتور روی آنها از قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین های مداربسته برخوردارند.

دوربین های مداربسته تجهیزات پایش و کنترل محیطی هستند و در قالب ها و تکنولوژی های متنوعی تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند. این دوربین ها قابلیت بالایی در تهیه تصاویر آنلاین و عکس برداری از موارد مشکوک داشته و در محیط های حساس که امنیت آنها اهمیت زیادی دارد استفاده می شوند. دوربین ها با توجه به وضعیت نصب و اندازه ساخت برای کاربردهای مختلفی مناسب و در شکل و اندازه های متنوعی ساخته شده اند. طبق مواردی که در توضیحات بالا به آن اشاره شد و ضمن آشنایی با انواع دوربین مداربسته، کاربرد و قابلیت های هر یک از آنها و سپس با تعیین نیاز ها و بودجه مورد نظرتان به راحتی و با چشمان باز می توانید دوربین مداربسته مورد نظرتان را خریداری کنید. خرید دوربین مداربسته در اماکن صنعتی علاوه بر حفظ امنیت، امکان کنترل و نظارت بر فعالیت کارمندان را به شما می دهد. دوربین های صنعتی بهتر است از قابلیت دید در شب، کنترل از راه دور و همچنین مقاومت بالا برخوردار باشند.

http://binacctv.irبنابراین تنها راه ضبط تصاویر آنالوگ به صورت دیجیتال به این طریق انجام می شود. به دلیل قیمت پایین تر دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین مداربسته های تحت شبکه این دوربین ها رایج تر در بازار ایران هستند. دوربین‌های IP دارای قابلیت ارسال هشدار نیز هستند و حسگرهای آنها کوچک‌ترین علایم را دریافت و از طریق پیام، پیام هشدار را ارسال می‌کنند. در بین انواع دوربین مداربسته دوربین‌های IP امکانات بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارند. دلیل استفاده از کابل‌های با فیت با دوربین‌های مداربسته آنالوگ همین است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه شیائومی مدل IMI CMSXJ13B