راهنمای جامع طراحی، دکوراسیون و بازسازی مطب

رفت و آمد افراد در محیط کلینیک نسبتاً بالا است. محیط میتواند تا حد زیادی در کاهش استرس افراد نقش ایفا کند. انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از بازنشستگان در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: این توفیق برای بنده حاصل شد تا در جمع صمیمی و جشن بازنشستگان حضور پیدا کنم؛ بازنشستگان و پیشکسوتان گنجینه های پرباری هستند که سال های تلاش آنها در عرصه های فرهنگی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی اثرات پرباری را نصیب جامعه کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از بازنشستگان در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: این توفیق برای بنده حاصل شد تا در جمع صمیمی و جشن بازنشستگان حضور پیدا کنم؛ بازنشستگان و پیشکسوتان گنجینه های پرباری هستند که سال های تلاش آنها در عرصه های فرهنگی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی اثرات پرباری را نصیب جامعه کرده است. از آنجایی که یکی از دغدغههای اصلی ما در طراحی داخلی مقرونبهصرفه بودن فرآیند اجراست، همۀ سعی خود را میکنیم تا حد امکان از جابهجایی دیوارهای موجود اجتناب کنیم. از آنجایی که امروزه بیشتر طراحی های داخلی با سقف و دیوارهای کاذب اجرا می شوند، شیارهای نوری و نورهای مخفی گزینه خوبی برای کشیدن بخش زیادی از بار نورپردازی فضای داخلی هستند.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که نوع چیدمان میز و صندلی مراجعهکنندگان هم اهمیت بالایی داشته و بایستی در رابطه با آن هم طراحی تخصصی انجام شود. دیواری در وسط سالن قرار داشت و علاوه بر آن یکی از ستونهای اصلی ساختمان درست در این دیوار واقع شده بود. برای رسیدن به این هدف، شروع کار طراحی باید با یک کانسپت اصلی باشد و سایر طرح تحت أاثیر آن قرار بگیرد. ایدۀ اولیۀ طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی پرنیان از یک خواستۀ مهم برای ما شروع شد. اضطراب اجتماعی از چه زمانی شروع میشود؟ چرا در روابط شخصی و اجتماعی خود خوشحال نیستید؟ اضطراب رابطه نوعی از اضطراب است که معمولا افراد در اثر عدم دریافت مراقبت و توجه کافی از سوی والدین خود به آن دچار میشوند. همان طور که میدانید قالبهای مختلفی برای طراحی فضای داخلی وجود دارد که توسط افراد مختلف دستهبندی شدهاند و ما آنها را به عنوان انواع سبکهای طراحی داخلی میشناسیم. در این مرحله بسته به نیاز کاربر و نوع کاربری و شرایط موجود رنگ بندی های استاندارد سرد و گرم انتخاب شده و در قسمت هایی که نیاز به تزئین های موردی دارد اجرای میشود از طرفی انواع متریال در بخش های مورد نظر به کار گرفته شده که از این متریال می توان به کاغذ دیواری، شیشه های رنگی، ام دی اف و چوب و..

رنگهای روشن، الهام بخش زندگی سرشار از شادی و سلامتی است برای همین ایده طراحی داخلی مطب پزشکی با استفاده از رنگهای مختلف می تونه در افزایش روند درمانی بیماران نقش موثری داشته باشه. از آنجایی که فقط این بخش متریال متفاوتی دارد و چوب در میان رنگهای طوسی و خنثی خودنمایی میکند، مراجعین بعد از ورود به فضای انتظار نگاهشان به سمت آن جلب میشود و وقتی از جلوی آن عبور میکنند هیچ دیدی به داخل فضای درمان پیدا نمیکنند. برای ایجاد ارتباط میان دو فضای درمان و انتظار به جای استفاده از یک درب معمولی که در صورت باز و بسته شدن مراجعین فضای درمان را میبینند، یک باکس چوبی در وسط دیوار قرار دادیم.

مراحل کار طراحی و دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک با گروه معماری آوگون به چه صورت می باشد؟ شرکت معماری اسکاندیناویایی White Arkitekter از پلانهایی برای طراحی کلینیک روانپزشکی به رنگ زرد روشن در نوک، پایتخت گرینلند رونمایی کرد که دیدهای جذابی از مناظر قطب شمالی آن محدوده را در طراحی داخلی ارائه خواهد داد. می توانید موسیقی آرام و ملایمی را در بلند گوهایی که در مطب نصب کرده اید پخش کنید و یا از طریق هدفون هایی که در اختیار بیماران قرار می دهید می توانید ان موسیقی را برای آن ها هنگام نشستن بر یونیت ، پخش کنید . از این رو هنگام چیدمان کلینیک باید این نکته را در نظر داشته باشیم. این امر در کلینیک پزشک اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا باید دو نوع هدف را برآورده کند – سودمندی و همچنین ایجاد تأثیر بصری. و در حالت سوم شما یک مطب نوساز تهیه نموده اید که نیاز به طراحی داخلی دارد در تمامی این حالات طراحی داخلی مرتفع کننده نیاز شما خواهد بود به شرطی که تعریف درستی از طراحی داخلی داشته باشید و تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را بدانید زیرا متاسفانه هنوز مرز بندی صحیح و اصولی در این باره شکل نگرفته و به همین علت بعضا پروژه های طراحی داخلی به تیم های طراحی دکوراسیون سپرده می شود که به دلیل عدم داشتن تخصص در این زمینه معمولا نتایج حاصله مورد نظر کارفرما نخواهد بود ما در ادامه این مطلب که با کوشش تیم طراحی داخلی ساختمان شرکت معماری فراکارنو تهیه شده است به تفاوت های ماهوی این دو اشاره خواهیم نمود امیدواریم این مطلب برای شما مفید فایده بوده و تا انتهای این بحث با ما همراه باشید.

دندان و حتی تکنسینهای لابراتوارهای دندانپزشکی الزامی و مهم شمار می رود. برای دکوراسیون فضاهای درمانی به ویژه مطب پزشکان و یا کلینیک های خصوصی ، این سبک سبکی بسیار مناسب است چرا که هم تا حدی جلوه گر و زیباست و جزییات ظریفی دارد و هم شیک و امروزی به شمار می رود . از آنجا که اتاق انتظار یکی از استرس زا ترین مکانها برای بیمار است، انتخاب مبلمان راحت و کاربردی، میتواند از گزینههای خوب طراحی داخلی مطب به شما رود. ایران اکونومیست – به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری گاردین، اینستاگرام به ظاهر دوستانه ترین شبکه اجتماعی است که راهکار اصلی ارتباط در آن دوبار لمس تصاویر به منظور ابراز علاقه است.در این شبکه پست ها نه به دلیل ابراز خشم، بلکه به دلیل داشتن جنبه های مثبت، مانند ویروس پخش می شوند، اما برای تعدادی از کاربران و البته متخصصان بیماری های روانی، این ویژگی مثبت بودن، به یک مشکل تبدیل شده است.این شبکه کاربران خود را تشویق می کند تا تصاویری را به نمایش بگذارند که در بهترین حالت برای سایرین گمراه کننده و در بدترین حالت مضر است. اضطراب و هراس از رابطه مسالهای است که شاید همین حالا به شدت با آن درگیر باشید اما چیز زیادی درباره آن ندانید.

همۀ سعی ما در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی بر این است که فضایی خوانا و یکدست خلق کنیم. در نظر گرفتن مبلمان راحت و زیبا، نورپردازی اصولی و استفاده از اکسسوریهای دکوراتیو از ایدههایی است که میتوانیم به وسیلهی آنها حس و حال بودن در محیط خانه را به افراد منتقل کنیم. به این ترتیب با دیزاین فضا به دنجی یک خانه میتوانیم به آسایش هر چه بیشتر افراد کمک کنیم. وی درباره شروع فیلمبرداری این فیلم بیان کرد: امیدواریم که تیرماه کلید کار زده شود و فیلمبرداری را آغاز کنیم. اضطراب اجتماعی ازکِی شروع میشود؟ اضطراب اجتماعی شدید میتواند کیفیت زندگی فرد را به طور چشمگیری کاهش دهد. مبلمان در فضای مطب باید راحت و منحصر به فرد باشند. اضطراب اجتماعی یک اختلال بسیار ناتوانکنندهاست که میتواند بسیاری از جنبههای زندگی فرد را مختل کند. اضطراب اجتماعی از چه سنی گریبان انسان را میگیرد؟ به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور دچار اضطراب روحی و روانی هستند که برای این معضل باید به صورت جدی عمل کنیم. به صورت کلی اگر بخواهیم قیمت طراحی داخلی مطب یا قیمت دکوراسیون داخلی مطب را بیان کنیم در واقع مبلغی معادل ۱۵ تا۳۰ درصد مبلغ تنخواه طرح شما می توانیم در نظر بگیریم.

چنین حالتی از لحاظ روانی ایده آل نیست، زیرا یک پزشک انتظار دارد که هنگام معاینه بیماران، آن ها در آرامش کامل قرار داشته باشند. بهتر است میز پذیرش به گونهای باشد که بیماران بتوانند ارتباط مناسبی را با منشی داشته و آرامش خاطر بیشتری را تجربه کنند. کلینیک شما محل بهبودی و دروازه ای برای زندگی بهتر برای بیماران شما است. فضای مناسب باید دارای ترکیب رنگی مناسب و زیبا ، طراحی داخلی و چیدمان مبلمان اصولی و نور مناسب باشد .طراحی این فضا باید به گونه ای باشد که افرادی که بر روی ویلچر هستند و افراد معمول بتوانند به راحتی درون فضا رفت آمد کنند ، اینگونه فضاها بهتر است باز طراحی شوند . از آن جایی که بیماران زمان زیادی را در سالن انتظار صرف می کنند، برای فراهم کردن محیطی آرام ضروری است که از مبلمان راحت استفاده شود. پس این نوع مبلمان ها معمولاً متناسب با فضای درمانی نیستند. در پروژۀ مطب دندانپزشکی دکتر مهدوی زاده هم با این موضوع روبهرو شدیم. در این مقاله قصد داریم نکاتی درباره ی طراحی داخلی مطب اشاره کنیم،با ما همراه باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ هدایت الله ستوده کارشناس آسیب شناسی اجتماعی طی گفتگویی با خبرنگار ما در رابطه با مسائل خاص مقطع نوجوانی اظهار داشت: تحقیقات متعدد در مورد نوجوانی نشان دهنده این موضوع است که نوجوان همواره سعی دارد محیط را با خود سازگار کند و این موجب بروز اختلاف بین او و بزرگسالان شده و زمینه را برای کشمکش و سرکشی نوجوان فراهم می آورد. رنگ مشکی با این وجود که به فضا می تواند اصالت و پختگی خاصب ببخشد، اما یکی از این رنگ هایی است که فاقد هویت می باشد و استفاده از آن به تنهایی رنگ سردی است که تیرگی آن به شدت در افزایش افسردگی بیماران تاثیر زیادی دارد، بنابراین استفاده از این رنگ در مطب جذاب نمی باشد، گرچه این نکته را نمی توان نادیده گرفت که در برخی زمینه ها سایه های مشکی جذابیت فراوانی به محیط می دهد. خارج از کلینیک، باشگاه ورزشی و یک حیاط خلوت قرار خواهد گرفت که مراجعهکنندگان میتوانند در آن بنشینند و استراحت کنند. نکته ی مهم در این ترکیب این است که این ترکیب نباید آن قدر باشد که به چشم بیننده بیاید، در حالی که قصد ما ا این ترکیب این است که حس سردی وبی روحی رنگ سفید از بین برود.

خبرگزاري آريا – اضطراب اجتماعي، با اوتيسم يکسان نيست اما اين دو اختلال، وجه اشتراکهايي دارندآمار مبتلايان به اوتيسم رو به افزايش است اما اينکه شما يا فرزندتان در موقعيتهاي اجتماعي، احساس ناخوشايندي داريد دليل نميشود اوتيسم داشته باشيد. خبرگزاري آريا – بيماري اوتيسمبيماري اوتيسم , طراحی داخلی کلینیک پوست و مو آمار مبتلايان به اوتيسم رو به افزايش است اما اينکه شما يا فرزندتان در موقعيتهاي اجتماعي، احساس ناخوشايندي داريد دليل نميشود اوتيسم داشته باشيد. بیماران، معمولا سنین مختلفی دارند، اما لازم نیست برای هر محدوده سنی، فضای خاصی تعریف کنید. خطوط صاف بکار رفته در طراحی این فضای درمانی نشان دهنده بکارگیری سبک مدرن است که به نظر برای یک فضای درمانی کاملا مناسب و لازم بنظر می رسد.

وجود پنجرههای بلند سرتاسری در سالن انتظار و پشت بخش پذیرش، تا حد خوبی نیاز فضا به نور را تأمین کرده است. در پروژه مذکور طراح همچون دندانپزشکی که پس از ترمیم روکشی جدید بر دندان می گذارد، پوسته ای نو بر کالبد ناخوشایند و ضعیف بنا کشیده تا جلوه زیبایی، پایداری و عملکردی آن را ارتقاء بخشد. به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه افراد وقتی قصد دارند برای نخستین بار در جمعی حاضر شوند یا سخنرانی کنند دچار ترس و اضطراب میشوند که این نگرانی طبیعی است اما گاهی این ترس و اضطراب به حدی افزایش پیدا میکند که شخص را از حضور در اجتماع باز میدارد و مانع از انجام فعالیتهای روزمرهاش میشود؛ به راستی ریشه این مشکل کجاست و چگونه باید بر این اضطراب یا هراس اجتماعی غلبه کنیم؟ جمعهراسی نوعی اضطراب است که با ترس و اضطراب شدید در موقعیتهای اجتماعی شناخته میشود و حداقل بخشی از فعالیتهای روزمره شخص را مختل میکند. این مساله کاملا طبیعی است، اما اگر این اضطراب به حدی باشد که مانع بسیاری از فعالیتهای خانوادگی، تحصیلی و اجتماعی مان شود، آن وقت باید به این مساله فکر کنیم که آیا به راستی این حالت طبیعی است؟