هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control شرکت پلان

بهتر از همه اینکه در این خانه‌ی کوچک لازم نیست حتی از جای خود بلند شوید. نرم‌افزار تشخیص صدا این امکان را می‌دهد تا با فرمان‌های صوتی هم چیز به‌راحتی کنترل شود. این سیستم سامسونگ طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هوشمند از برندهای مختلف از جمله ترموستات‌ برای تنظیم دما، روتر وای‌فای، لامپ‌های روشنایی و دستگاه‌های امنیتی را به هم متصل می‌کند. خانه هوشمند به تمام این نگرانی‌ها با یک نگاه سریع به گوشی هوشمند یا تبلت پایان می‌دهد. می‌توان دستگاه‌ها و لوازم خانگی را طوری به هم متصل کرد تا بتوانند با یکدیگر و با شما در ارتباط باشند، حتی اگر صدها کیلومتر با خانه فاصله داشته باشید. جذابیت هوشمند‏سازی خانه ‏ها آنقدر زیاد بوده است که شرکت‏های بزرگ از قبیل سامسونگ و اپل وارد این حیطه شده ‏اند.

هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control شرکت پلان

نه تنها در خانه‌های هوشمند بلکه در تمامی سیستم‌های هوشمند سنسور‌ها و موضوع بررسی شرایط پیرامون موضوعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. سنسور‌ها وظیفه دار بررسی اطلاعات خاص و گذاشتن این اطلاعات در اختیار پردازشگر مرکزی می‌باشند تا سیستم مرکزی بر اساس این اطلاعات تصمیماتی را اتخاذ کند. امروزه در جا‌ی جای جهان از جمله کشور عزیز خودمان طبقه متوسط جامعه هم می‌توانند با پرداخت هزینه‌های نه چندان زیاد صاحب یک خانه هوشمند در سطح‌های مختلف هوشمندی و کیفیتی که پیشتر به آن اشاره شد بشوند.

  • برخی از این مدل‌ها، از جمله دوربین‌های ساخت رینگ، آرلو و مکسیموس، دارای چراغ‌هایی هستند که راه را روشن می‌کنند.
  • در این حالت پیشنهاد می شود که حدالامکان از نمایشگرهای قابل هماهنگی با سایر تجهیزات هوشمند ساختمان استفاده شود.
  • با استفاده سیستم های یکپارچه نصب شده در فضای خانه هوشمند امکان هماهنگی بین اجزای مختلف سیستم امنیت ساختمان مانند دوربین های مدار بسته، سیستم دزدگیر خانه، درب های اتوماتیک، سنسور حرکتی غیره در قیمت مناسب وجود دارد.
  • شما یک خانه هوشمند باوفا دارید که از پس حفاظت خودش بر میاید و در نبود شما مراقب خودش هست.
  • برخی از مدل‌های زنگ در ویدئویی حتی تشخیص چهره هم انجام می‌دهند، به این معنی که بدون نشان دادن افراد پشت در، می‌تواند به شما بگوید چه کسی آنجاست.
تصور کنید که آبنما ، نورپردازی ، رقص نور و آبیاری به صورت هوشمندانه ای عمل کند و با توجه به میل شما عمل کنند.دیگر نیازی ندارید که همیشه چراغ ها را تا پاسی از شب روشن نگه دارید و بعد خود شخصا آنها را خاموش کنید . سیستم می تواند به صورت اتوماتیک با توجه به ساعت ، روزهای هفته ، میزان روشنایی کارهای از قبل تعریف شده را انجام دهد یا اینکه با فشار یک دکمه یک سناریوی مشخص را به انجام برساند. تفاوت اصلی خانه هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. کنترل سرمایشی گرمایشی هوشمند، نورپردازی، لوازم، قفل ها و انواع مختلفی از دوربین مداربسته و مانتیورهایی که می توانند به خانه هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می باشند.

هوشمند سازی خانه

برخی از تولیدکنندگان یک گجت هوشمند مستقل به نام پریز هوشمند به بازار عرضه می کنند و برخی تولیدکنندگان نیز با تولید رله هوشمند، امکان هوشمندسازی پریزهای سنتی را در اختیار کاربر قرار می دهند. تمام این قابلیت ها به اضافه قابلیت های فراوان دیگر به راحتی در خانه هوشمند قابل دسترس است. با توجه به تفاوت روش کنترل تجهیزات مختلف، هرکدام از امکانات بالا به کمک تجهیزات مشخصی ارائه می شود.

لامپ هوشمند دیمیبل برادلینک Broadlink

پیشخوان آشپزخانه شاید در نگاه اول عادی به نظر برسد؛ اما با قرار دادن دستگاه‌های الکترونیکی روی سطح آن، آن‌ها را شارژ می‌کند. این سیستم طوری تنظیم می‌شود تا هنگام خطر دزدی یا آتش‌سوزی و سوانح دیگر، پیام هشدار به گوشی یا تبلت کاربر فرستاده شود. حسگرهایی که به در پارکینگ، سیستم‌های آتش‌نشانی و امنیتی متصل می‌شوند، در صورت بروز مشکل، بلافاصله به کاربر هشدار می‌دهند.

در این پکیج تجهیزات قدیمی خانه که به برق وصل هستند به کمک سیم کشی و تجهیزات جدید به کمک وایرلس هوشمند سازی می شوند. عده زیادی از سازندگان بعد از اجرای خانه ممکن است به یاد هوشمند سازی بیفتند. یا اینکه ممکن است شما خانه ای را خریداری کنید که مراحل ساخت آن به پایان رسیده و اکنون برای اجرای سیستم های هوشمند تمایل پیدا کرده اید.

خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان

در این شرکت‏ها که می‏خواهند بازار را دست خود نگه دارند، پروتکل مخصوص خودشان را دارند؛ به این معنا که همه قطعات سیستم باید سامسونگ یا اپل باشد، بنابراین اگر مشکلی پیش بیاید، نمی‏توان قطعه را با برند دیگری عوض کرد. از طرفی در آلمان شرکت‏هایی هم هستند که پروتکل‏هایی مانند KNX تعبیه کرده‏ اند که هرکس بخواهد از آن استفاده کند و دیوایس تحت آن را تولید کند، در ابتدا باید نمونه ‏ای از آن دیوایس را تولید کند و به آزمایشگاه‏های آنها بفرستد تا از نظر کیفیت تست بشود. این شرکت‏ها به کنسرسیومی که آلمانی‏ها تشکیل داده‏اند وارد شده‏ اند و دیوایس‏های خود را بعد از تولید، برای تایید کیفیت به آزمایشگاه های آلمانی می فرستند تا از نظر کیفیت تایید شود. برخی شرکت‏ها هم هستند که به هر علتی نمی‏خواهند یا نمی‏توانند وارد این کنسرسیوم شوند چون قیمت کالا ‏ها بالا می‏رود و فروش کالا هم در بازارهای هدف خانه هوشمند آنها سخت می‏شود.