گوگل ادوردز چیست؟

برای مثال با جستجوی کلمه طراحی سایت مشتریان بیشتر روی تبلیغاتی کلیک میکنند که دارای کلمه طراحی سایت در متن تبلیغ در گوگل تبلیغات هم باشد. گروههای تبلیغاتی متفاوت میتوانند شامل شاخصهای متفاوتی مانند کلمه کلیدی (keyword)، نوع مخاطبین، علاقهمندیها و … همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم گوگل ادوردز با روش تبلیغات کلیدی بر اساس کلمات کلیدی مشخص شده کار می کند و به کسب و کارها کمک می کند تا با راه اندازی کمپین های بازاریابی مشتریان زیادی را جذب نمایند. با استفاده از گوگل ادز می توانید به سرعت در نتایج گوگل ظاهر شوید. در زیر می توانید پکیج های ادوردز را مشاهده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه از این روش تبلیغاتی، باید پلتفرم مناسب کسب و کار خود را بیابید. علاوه بر این موارد، شما با این کار اعتمادسازی برند خودتان را بیشتر میکنید. بسیاری از مدیران سایتها و تولیدکنندگان محتوا این کار را انجام میدهند و از این کار نیز درآمد خوبی بهدست آوردهاند؛ لذا فروش یا اجارهی بخشی از فضای وبسایتتان بهطور مستقیم به تبلیغکنندگان برای کسب درآمد از تبلیغات ارزش امتحان کردن دارد. برای تعیین ساختار مناسب برای یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز ملاحظات و نکات زیادی وجود دارد که ما در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم.

از مهمترین مزایای پلتفرمهای تبلیغات کلیکی میتوان موارد زیر را نام برد. از انواع مختلف تبلیغات کلیکی میتوان موارد فهرست زیر را نام برد. سپس، متن هر تبلیغ و بالاترین مبلغ پیشنهادی برای آن تبلیغ را در پلتفرم منتشرکننده ثبت میکنند. برای “برنده شدن” در سیستم مالی تبلیغات گوگل و دیده شدن تبلیغات گوگل ادوردز برای کلمات کلیدی مربوط به نظر می رسد که باید امتیاز کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بالا ببرید. یک کیت رسانهای بسازید؛ یعنی خلاصهای که آمار بازدید و حقایق کلیدی وبسایت شما را نشان میدهد. برای این منظور میتوانید دکمههای کمک مالی (Donation Buttons) را در وبسایت خود درج کنید و خوانندگانتان را ترغیب نمایید تا بر روی آن دکمهها کلیک کنند و از این طریق شما را – به لحاظ مالی – حمایت نمایند. برای این منظور کافی است که در مقالاتِ وبسایتِ خود، محصولاتِ شرکتهایی که به آنها وابسته هستید را بهطور دقیق بررسی نموده تا کاربرانی که قصد دارند آن محصولات را بخرند بتوانند – با خواندن مقالات وبسایت شما – تصمیم درستی بگیرند.

در صورتی که در حال حاضر به ازای هر 1000 بازدید انجام شده هزینه آن را پرداخت میکند. همهی اینها، فرصتی را برای اغلب کاربران فضای وب ایجاد میکند که در شرایطی ساده و راحت از خانه خود کسب درآمد داشته باشند. شما میتوانید این دکمهها را بهعنوان ویجت به وبسایت خود اضافه کنید یا آنها را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید؛ فقط مطمئن شوید که خوانندگان میتوانند آنها را بهراحتی پیدا کنند. این کمپین روشی عالی است که می­توانید با تبلیغ و نمایش اپلیکیشن­تان در شبکه­های تبلیغاتی گوگل مانند گوگل پلی استور، Gmail، اپلیکیشن­ها و سایت­های دیگری که مرتبط با اپلیکیشن­ شما هستند، کاربران جدیدی برای اپلیکیشن موبایلی­تان پیدا کنید.

گوگل ادز پربازدهترین و هوشمندترین روش تبلیغات کلیکی است. «علی آبیار» دانشآموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامهنویسی و تکنولوژیهای سطح وب علاقه دارد. مزیتی که تولید محتوا در وب انگلیسی دارد این است که درآمد شما به دلار است که در وضعیت کنونی ایران، میتواند یک درآمد رؤیایی به شمار بیاید. ما واحد پولی اکانت گوگل ادز خودمان را دلار انتخاب میکنیم. اگر کمپین دیگری را انتخاب کنید، طبیعتا گزینه های شما متفاوت از توضیحات این آموزش خواهند بود اما کلیت مراحل مشابه است و می توانید با استفاده از همین آموزش از ساز و کار گوگل ادز سر در بیاورید. این محتواها میتوانند توسط شما یا توسط خود برند حامی نوشته شوند؛ شایان ذکر است که اگر پستهای حمایتشده را خودتان بنویسید و همچنین آن را در وبسایتتان منتشر کنید، میتوانید درآمد بالاتری از این روش دریافت کنید. تعداد پستهای حمایتشدهای که هر ماه مینویسید، چقدر است؟ شایان ذکر است که دکمههای حمایت مالی، خوانندگان وبسایت شما را به درگاههای پرداختی مانند: PayPal ، Stripe یا Fundly وصل میکنند.

برای نشان دادن اطلاعات بیشتر درباره تجارت محلی خود به گوگل ، از نشانه گذاری داده های ساخت یافته و طرحواره مناسب استفاده کنید. با بسیاری از سایت های بزرگ و رقیب خود هم برای نمایش تبلیغات همکاری دارد. شرکتها فروشگاههای اینترنتی بزرگ بهخوبی میدانند “تبلیغات گوگل ادز” یکی از بهترین گزینهها برای ایجاد تنوع در استراتژی تبلیغاتی آنها است. کلمات کلیدی گوگل ادوردز وقتی کاربر جستجویی را در گوگل انجام می دهد، گوگل طیف وسیعی از نتایج را متناسب با خواسته او، و به جهت برطرف کردن نیاز او، به نمایش در می آورد. درکل سرویس گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی متمرکز می باشد. اما چیزی که برای ما مسلم است این بوده که کسب درآمد اینترنتی از طریق گوگل ادسنس برای ایرانیان بسیار دشوار است و دردسرهای بسیاری را به همراه دارد. اگر در تبلیغات گوگل به خوبی تبدیل شود، میتوانید استنباط کنید که ارزش تلاش برای رتبه بندی در سئو و ایجاد محتوای خود را دارد.

حالا شما در پنل کاربری هستید و برای خرید اکانت گوگل ادوردز می بایست از منوی سمت چپ گزینه خدمات پی پال و سپس خرید با پی پال را انتخاب کنید. صاحبان مشاغل در ایران نیز با وجود تحریم ها می توانند مانند کاربران کشورهای دیگر از گوگل ادوردز به صورت هدفمند با بازدهی بالا استفاده کنند و درآمد خود را افزایش دهند. کلیه اکانت های شانار به صورت اختصاصی باز می شود و امکان دسترسی مستقیم گوگل بر روی تمام سرویس ها میسر می باشد. اگر شرایط بالا را رعایت کرده و صاحب سایت غیر زبان فارسی و ثبت شده در کشور دیگر هستید، اکنون وقت ایجاد اکانت گوگل ادسنس می باشد.

با توجه به اطلاعاتی که خدمت شما ارائه شد، میتوانید دریابید که چرا باید خوانندگان و بینندگان وبسایت خود را افزایش دهید! افزونه ی شماره تماس در حقیقت به افزایش فروش کمک می کند. اگر محتوای وبسایتِ شما برای خوانندگان ارزش دارد و برای رشد وبسایت خود نیاز به حمایت دارید، میتوانید مؤدبانه از خوانندگان خود درخواست کمک مالی کنید! بهرهگیری از تبلیغات کلیکی برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد و میتواند باعث افزایش فروش، افزایش ترافیک یا افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness) شود. اینجا دستهبندی کسب و کار خود در کنار محصولات و خدمات معینی که میخواهید تبلیغات کنید را انتخاب میکنید. البته این میزان جستجو موضوعات بسیار متنوعی را شامل میشود، اما مشتریان بالقوه شما معمولا با جستجوهای مشخصی به دنبال محصولات یا خدمات مورد نیاز خود میگردند. همچنین، لازم است بدانید که بسته به اینکه چه تبلیغی در وبسایت شما نمایش داده میشود، مبلغ متفاوتی را به ازای هر کلیک دریافت خواهید کرد.

در وبسایت شما یا هر وبسایت دیگری معمولاً جایگاههایی خالی وجود دارد که میتوانید آن جایگاهها را از طریق فروش یا اجاره – مستقیماً – در اختیار تبلیغکنندگان قرار دهید. در این روش، کسبوکارهای مختلف به شما پول میدهند تا برای آنها محتوا بسازید و آن را در سایت خود منتشر کنید. اگر – بهعنوان یک تولیدکننده و ناشر محتوای دیجیتالی – استعداد بررسی یا تبلیغ محصولات مختلف را دارید، میتوانید «بازاریابی وابسته» یا Affiliate Marketing را برای کسب درآمد امتحان کنید. وقتی گروه تبلیغکنندگان خود را دریافت کردید، آنها را با استفاده از Google Ad Manager مدیریت کنید. هرچه وبسایت شما بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد، پس شانس بیشتری هم برای گرفتن کلیک بر روی یک تبلیغ در وبسایتان وجود دارد؛ بنابراین، هنگامیکه نوع و تعداد بنرهای تبلیغاتی را – از طریق پنل گوگل ادسنس – برای سایت خود تنظیم کردید، هدف بعدی شما جذب بازدیدکنندگان بیشتر باید باشد. در حقیقت، هرچه هدف شما واضح و تعریف شده باشد، مشتریان راغب بیشتر و تبدیل بیشتری میتوانید ایجاد کنید. در این روش شما میتوانید با پرداخت مبلغی به نسبت کم، وبسایت خود را در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (SERP) یا وبسایتهای دیگر به کاربران و مخاطبان هدف خود نمایش دهید.

شایان ذکر است که میتوانید از ابزارهای آنلاینی مانند: Clicky Web Analytics، Quantcast و Google Analytics برای دریافت اطلاعات در مورد وبسایت خود استفاده کنید. البته، هدف واقعی آنها این است که خوانندگان یک وبسایت را به سمت کلیک سوق دهند. همچنین در صورت صلاحدید میتوانید، لینک این نوشتار را از طریق کانالها و گروههایی که در شبکههای اجتماعی عضو هستید بهدست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که از طریق تبلیغات اینترنتی به درآمد برسند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. سپس در صورت تمایل با آنها قرارداد ببندید. 2- از کلماتی استفاده کنید که جستجوی بیشتری در گوگل دارند و محتوای صفحات این کلمات را بسیار مرتبط با این کلمات قرار دهید تا تعداد دفعات بیشتری به کاربران نمایش داده شوند. قبل از اینکه این آپشن را امتحان کنید، مطمئن شوید که از ویژگی Nofollow در تگ a خود برای جلوگیری از هرگونه جریمه احتمالی گوگل استفاده میکنید. لینک محصولات یا خدماتی که تبلیغ میکنید را بهصورت ارگانیک در محتوای خود بگنجانید. اپلیکشین، برنامه و نرم افزاری است که بر روی موبایل نصب شده و کارفرمایان میتوانند در آن خدمات متنوع و محصولات مورد نیاز خود را به فروش برسانند.

پارس ادوردز با بهره جویی از تیمی متخصص در زمینه تبلیغات در گوگل توانسته است در مدت زمان کوتاهی مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب کند. حتی اگر بودجه شما آنقدر زیاد نیست، قطعاً باید از Google Ads استفاده کنید و شانس خود را برای جذب مشتری بیشتر کنید. مزایدهی گوگل ادز (Google Ads) برای چیست؟ در واقع شما با تبلیغات در گوگل بیشتر در معرض دید قرار خواهید گرفت. به دلیل تخصصی بودن تبلیغات گوگل، مدیریت این تبلیغات نیاز به دانش روز دراین حوزه، زمان و تجربه کافی دارد، به همین دلیل، اگر می خواهید از تبلیغات خود نتیجه دلخواه را بگیرید بهتر است این موضوع را به متخصصین این حوزه بسپارید. BuySellAds به میزان 25 درصد از کل درآمد را خودش برمیدارد و 75 درصد را به تولیدکنندگان و ناشران محتوا پرداخت مینماید این در حالی است که BlogAds مقدار 30 درصد را بهَعنوان کمیسیون برمیدارد و 70 درصد را به تولیدکنندگان و ناشران محتوا میدهد. یکی دیگر از سایت های تبلیغاتی خارجی، BuySellAds است. یکی از دلایلی که مدیران وبسایت ها یا وبمسترها اصرار به استفاده از تبلیغات گوگل دارند این است که فکر می کنند استفاده از تبلیغات گوگل تاثیر زیادی در سئو سایت خواهد داشت و از آنجایی که بک لینک سازی یکی از موارد تاثیر گذار در سئو سایت است فکر می کنند لینک های تبلیغاتی، بک لینک به شمار می روند.

همچنین یکی از مزایای کمپین جستجو این است که اجازه میدهد تبلیغ شما در شبکه گسترده جستجوی گوگل که گروهی از وب سایتها و برنامههای مرتبط با جستجو است هم، به نمایش دربیاید. کمپانی گوگل در این بین، از طریق سرویس گوگل ادوردز، پول تبلیغات را از صاحبان کسبوکارها و صنایع مختلف میگیرد؛ درصدی از آن پول را برای خود برمیدارد و درصدی را نیز از طریق سرویس گوگل ادسنس به تولیدکنندگان و ناشران محتوایی که اجازه میدهند گوگل تبلیغات خود را در وبسایت، کانال یوتوب و یا وبلاگشان نشان دهند، میدهد. در واقع، کمپانی گوگل بهعنوان یک واسطه بین «صاحبانِ تبلیغ» و «ناشران محتوا» عمل میکند. سطح الزامات: وبسایت، وبلاگ یا کانال یوتیوب که الزامات کمپانی Google را برآورده میکند. «کاپریلا» یکی از آژانسهای تبلیغاتی ایرانی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه میدهد. تبلیغات بنری نوعی از تبلیغات پولی است که برای قرار گرفتن در بالا، کناره یا پایین یک وبسایت طراحی شده است. با در نظر گرفتن نکات بالا، میتوانید گامهای عملی در جهت کسب درآمد از سایت از طریق انتشار محتوای حمایتشده یا ریپورتاژ آگهی بردارید. آیا جایگزینی برای گوگل ادسنس برای کسب درآمد از وب فارسی وجود دارد؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سؤال شما پاسخ دهیم، باید بگوییم که همهچیز به گوگل ادز بستگی دارد!

بودجه شروع تبلیغات گوگل از 10 تا 10000 دلار متغیر است. صادقانه بگوییم، ما وبسایتهایی را مشاهده کردهایم که حدود ۱ یا ۲ سنت به ازای هر کلیک درآمد داشتهاند، و وبسایتهایی نیز دیدهایم که به ازای هر کلیک بیش از ۶ یا ۷ دلار درآمد را تجربه نمودهاند. حداقل آستانه برای دریافت وجه در BlogAds مقدار 75 دلار است که میتوانید آن را از طریق پیپال خود دریافت کنید. بهعنوان مثال، BuzzFeed میتواند صد هزار دلار برای یک قطعه محتوای حمایتشده هزینه کند.این به دلیل نفوذ زیاد و ارزش برند آن است. بسیاری از شرکتها و سایتها ترجیح میدهند از امکاناتی که اینترنت به وجود آورده است برای تبلیغات محصولات خود استفاده نمایند؛ به همین دلیل فیلمِ معرفیِ محصولات خود را به بعضی سایتهای تبلیغاتی ارائه میدهند؛ آن سایتها نیز برای بالا نگهداشتن نرخ بازدید خود، مقداری از وجه دریافتی را به بازدیدکننده از ویدئو اختصاص میدهند. درست است که هر خوانندهای به شما کمک مالی نمیکند، اما اگر ترافیک کافی داشته باشید، ممکن است بهاندازه کافی درآمد کسب کنید تا هم بهطور کامل وبسایت خود را حفظ کنید و هم مقداری پول در کنار آن بهدست آورید. دقیقاً در همین مرحله تبلیغات گوگل به کمک شما میآید؛ اما برای اینکه با کمک تبلیغات گوگل قلههای موفقیت درفروش را یکی پس از دیگری فتح کنید باید آن را درست مدیریت کنید.