یک شرکت میزبان بهتر پیدا کنید

در ادامه ساختار کدنویسی استاندارد در HTML5، تگهای معنایی برای ارائه محتوا و متاتگهای کاربردی برای سئو را به صورت کامل و کاربردی میآموزیم. اولین سوالی که به ذهن شما میرسد این است که، برای یادگیری سئو تکنیکال به چه میزان دانش فنی و تجربه کدنویسی نیاز داریم. برای یادگیری سئو چقدر زمان لازم است؟ زمان گردش در سایت: مدت زمانی که شخصی پس از ورود، داخل سایت صرف می کند. زمان مشاهده نتایج در سئو بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد. یک فایل متنی است که برای راهنمایی نحوه خزیدن crawler یا خزنده و ایندکس صفحات وبسایت استفاده میشود. Mobile-first یک فلسفه طراحی است که آینده نگری را برای وضعیت آینده در مورد نحوه استفاده ما به عنوان یک جامعه از اینترنت در بر می گیرد. در این مقاله، ما به حوزههای پیادهسازی بهینهسازی نرخ تبدیل، استراتژیهای موجود، مراحل اجرای این فرآیند و عناصر تشکیلدهنده بهینهسازی نرخ تبدیل میپردازیم. اما اگر بخواهیم یک ترتیب کلی از مراحل سئو یک سایت را معرفی کنیم، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

به امید اینکه تراکم کلمه کلیدی بالایی داشته باشید، کلمه کلیدی خود را در سراسر مقاله خود قرار ندهید. ما فقط برای شما یک سایت طراحی نمیکنیم، وب۲۴ به دنبال ارائه خدمات کامل و متمایز به مشتریان خود است. ما حتما به سوال شما پاسخ خواهیم داد. در صورت استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا، بنرهای تبلیغاتی را مانند تصویر زیر درون متن مشاهده خواهیم کرد. سیستم مدیریت محتوای شما میتواند به صورت اختصاصی برنامه نویسی شده باشد. یکی دیگر از شیوه هایی که می توان به نوعی با ربات ها صحبت کرد، استفاده از زبان برنامه نویسی است. با چه زبان برنامه نویسی و CMS آشنایی بیشتری دارید؟ یکی از بهترین گزینه ها می تواند درج رپورتاژ آگهی در سایت هایی با ارتباط موضوعی و درج 2 تا 3 لینک فالو در سایت هایی با اسپم اسکور پایین و اعتبار دامنه بالا بر اساس بودجه و نیاز پروژه سئو باشد. منظور این است که نیازی به نگرانی بابت بخش هایی از سایت که ممکن است به زبانی غیر از فارسی نوشته شوند نیست. اما سئو روش یک شبه یا یک ماهه نیست. اما هر زمان قصد داشتید فرآیند سئوی تکنیکال را شروع کنید، این چک لیست را باز کنید و حواستان باشد مرحلهای از قلم نیافتد.

این روشها در ایجاد آگاهی از برند در فضای مجازی تاثیر مثبت دارند. حالا اگر بخواهیم این فرایند را به سئو تشبیه کنیم، فضای داخل خانه میشود سئو داخلی و محوطه بیرون خانه میشود سئو خارجی! حالا با توضیح بالا می تونیم وارد ویژگی های سئو تکنیکال بپردازیم تا بیشتر به درهم تنیدگی اونها پی ببریم و با تکیه به اونها موفقیت خودمون رو تضمین کنیم. حالا لینک شکسته چیست؟ فایل Robots.txt در سئو تکنیکال چیست ؟ بهبود سرعت وبسایت یک امر شدیدا تکنیکال و فنی است و برای کاربران با دانش فنی اندک کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت، سخت و دشوار است. نتایج ارگانیک جستجو آنهایی هستند که در اثر سئو ایجاد شده و تنها با هزینه کردن در سیستم تبلیغاتی گوگل نمایش داده نشده اند. باید این مورد را در ذهن داشته باشید که سئو یک راه برای دور زدن موتور های جستجو نیست و راهی است که شما بتوانید به همان اندازه که خوب هستید در گوگل و موتور های جستجو نمایش داده شود. در چنین شرایطی محتوای ضعیف ایجاد میشود که برای سئو فروشگاهی خوب نیست. متا دیسکریپشن (Meta Description)، توضیحات خلاصه ایست که حاوی معرفی محتوای سایت است و هنگامی که کاربران عبارتی را در گوگل جستجو میکنند، به آنها نمایش داده میشود.

با استفاده از ابزار Majestic Seo، قادر خواهید بود متد لینک سازی خارجی و داخلی سایت، تعداد لینک های فالو و نوفالو و انکر تکست ها را مورد بررسی قرار دهید. عوامل خارج از صفحه (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک) نیز همانند عوامل داخل صفحه (فراوانی واژههای کلیدی، متاتگها، عنوانها، لینک و ساختار وبسایت) مورد توجه قرار گرفتند تا گوگل را قادر به این امر سازند که از نوعی دستکاری که در موتورهای جستجویی دیده میشود، که تنها به عوامل داخل صفحه توجه میکنند، اجتناب نماید. شما چطور میتوانید بین این همه رقیب کاری دیده شوید و به کسبدرآمد بپردازید؟ چرا که در دنیای وب هم صدها سایت آموزشی وجود دارد و شما باید با توجه به رقبایتان سعی کنید جایگاه بهتری را در لیست نتایج گوگل بهدست آورید تا توسط کاربران دیده شوید. مجموعهای از استراتژیها و تکنیکهای با هدف کمک به صفحات شما برای کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است. سئو تکنیکال اشاره به تمامی عملیاتی در سمت وبسایت و سرور دارد که به خزنده موتور جستجو برای پیدا کردن لینک سایت و ایندکس آن کمک زیادی میکند. نویگیشن برد کرامپ به کاربرانی که به صفحهای مراجعه کرده اند، کمک میکند تا به سرعت متوجه شوند که در کجای وبسایت قرار دارند، راحت تر و سریعتر به صفحات دیگر مراجعه کنند و از طرفی یک لینک سازی ساختار یافته با معماری سایت را پیاده سازی میکند.

قطعاً تنها با ساختن یک سایت و رها کردن آن شما به درآمد نمیرسید. زیرا به شما کمک میکند سایتتان را به صفحه اول نتایج برسانید و بازدید بیشتری کسب کنید، کاربر بیشتری وارد سایت شود،حتی سئو سایت در تبدیل کاربر ورودی به مشتری و افزایش درآمد شما نیز نقش دارد. برای اینکه بدانید سرعت سایتتان نسبت به ایده آل گوگل چه وضعیتی دارد میتوانید از core web vitals گوگل کمک بگیرید. Search engine optimization (SEO) is the process of improving the quality and quantity of website traffic to a website or a web page from search engines. SEO از واژه های search engine optimization برداشت شده و به معنای “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” است. تکنیکال در لغت به معنای فنی میباشد و سئو تکنیکال در واقع به معنی بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جستجو است. بدین ترتیب وجود لینک های شکسته در سایت به سئو تکنیکال یا سئو فنی شما در طولانی مدت ضربه می زند و همچنین نارضایتی کاربران را نیز در پیی خواهد داشت. این افزونه بدون نیاز به انجام تنظیمات خاص، ووکامرس و یواست سئو پرمیوم را به یکدیگر متصل می کند.

بههمین دلیل یکی از مباحث مربوط به سئو تکنیکال این است که شما خودتان آدرس صفحه نقشه سایت را به موتورهای جستجو بدهید. برای ایجاد ریدایرکت از یک آدرس قدیمی به آدرس جدید میتوانید از دستور زیر در htaccess استفاده کنید. اما در صورتی که قصد کار با این پلاگین را ندارید، میتوانید کد زیر را در فایل htaccess سایت خود که در کنترل پنل هاست شما قرار دارد، وارد کنید. این کار با نصب یک گواهی SSL در وب سایت شما قابل انجام است. با نصب و فعالسازی افزونه غیر رایگان WP Rocket میتوانید فایلهای مربوط به HTML، CSS و Java قالب سایت خود را فشرده کنید. بعد از دو سال تصمیم گرفتم که دوره رایگان سئو رو مجدد از ابتدا کامل ضبطش کنم، طبیعتاٌ این موضوع باعث میشه هم از نظر محتوا و هم از نظر کیفیت صدا و تصویر بهبود داشته باشیم، اولین چیزی هم که قراره بریم سراغش اینه که سئو واقعاٌ چیه؟ محتوای این دوره برای همه افرادی که به صورت تخصصی در حوزه سئو یا راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی فعالیت میکنند مفید است. در پایان دوره آموزش سئو تکنیکال آزمونی از کارآموزان گرفته میشود و در صورتی که در آزمون قبول شوید میتوانید مدرک معتبر بین المللی فنی و رفه ای دریافت کنید.

از این رو با نوشتن آن، خطای 404 نمایش داده خواهد شد. بهاین صورت سایت شما سریعتر برای کاربر نمایش داده خواهد شد. بهاین صورت که پس از حذف و یا تغییر آدرس صفحهای با پیغامی روبرو خواهید. نقشه سایت یا همان سایتمپ (Sitemap) که در فایلی با پسوند Sitemap.XML ذخیره میشود. حلا که می دانیم هدف سئو تکنیکال چیست، بیایید ببینیم که پیاده سازی سئو تکنیکال در وب سایت شامل چه مراحلی است؟ الگوریتم برت همانند الگوریتم مرغ مگس خوار برای درک بهتر از هدف کاربر در حین جستجو ارائه می شود. حتی اوضاع از این هم جالبتر میشود اگر بدانید گاهی با توجه به هدف کاربر و درک گوگل از کوئری جستجوشده توسط کاربر، توضیحات متای شما برای افراد مختلف تغییر میکند! اگر یک وبمستر تازه کار با اصول سئو داخلی آشنا بوده و چند تکنیک خاص از آن را هم آموزش ببیند، میتواند به خوبی از پس اجرای بهینه سازی این بخش بزرگ سایت بربیاید. سپس با یک متخصص سئو مشورت کنید و همچنین از چند شرکت مختلف نیز قیمت بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید که با توجه به بودجه ی مورد نظرتان، کدام راه برای شما مناسب است.

ایجاد دسته بندی های متناسب با کاربری سایت در راستای دسترسی سریع و آسان کاربران یکی از مهم ترین نکات سئوی فنی سایت به شمار میرود. نام محصولات را منطبق با جستجوی کاربران انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید با نام دسته بندیتان مقایرت داشته باشد. بهدلیل ایندکس شدن این صفحات در گوگل اگر حجم کاربرانی که به صفحه ۴۰۴ شما بیایند، زیاد شود، با افت رتبه مواجه خواهید شد. طی سالهای اخیر و با افزایش نجومی سایتها و صفحات اینترنتی، منابع گوگل برای بررسی و ایندکس آنها با محدودیتهای جدی مواجه بوده و شاهد کاهش سرعت ایندکس یا حتی عدم دسترسی گوگل به سایتها تا چندین هفته بعد از ساخت صفحه هستیم. همچنین باید سعی کند با تجربه کاربری مناسبی که در سایت ایجاد میکند نرخ ترافیک و تبدیل را افزایش دهد. جلوی عنوان User-agent باید نام مربوط به رباتی که میخواهد سایت شما را بررسی کند را بنویسد. اگر در وب سایت خودتون یا در محتوای وبلاگ از تصاویر استفاده میکنید، کلمات کلیدی خود را به عنوان Image Name و ALT Tags برای هر عکس ثبت بکنید. 3. برای سایت خود از هاستینگهای معتبر که سرعت بالایی دارند و سریع هستند، استفاده کنید.

علاوه بر المانهای on-page SEO که مجموعه شما بر روی آنها به صورت کامل کنترل داره موارد و المانهای دیگهای با عنوان off-page SEO وجود دارند که بر سئو سایت شما اثر گذار هستند. به صورت طبیعی فعالیتهای همیشگی خودتون رو داشته باشید و در صورت افت رتبه دست به اقدامات هیجانی نزنید. قدرت ناوبری (Breadcrumb) را دست کم نگیرید. در این بین باید توجه کافی را داشته باشید تا از سایتهای اسپم شده لینک نگیرید که باعث رشد منفی سایت شما خواهد شد. اولین قدم برای نگه داشتن کاربر در سایت، این است که سایت را سریع به آن نشان بدهید و وقت آن را نگیرید.

Meta Description در سایت شما اندکی بیشتر از عنوان در مورد این موضوع که سایت شما چیست، صحبت میکنه. متا دیسکریپشن هایی که پیام کلی داشته و در حیطه خاصی صحبت نمی کنند، قادر به جذب بازکنندگان نیستند. و به طور کلی به فرآیند هایی در وب سایت اطلاق میشود که در راستای خزش درست و راحت تر خزنده های موتورهای جست و جو با اهدافی چون پیدا کردن و ایندکس کردن صفحات، فهم ساختار، نظم و ارتباطات بین صفحات سئوی تکنیکال میگوییم. به عبارتی دیگر هدف بهینه تر کردن رتبه سایت در گوگل با استفاده از اقدامات فنی و خاص است. گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج ممکن را برای جستجوی خود به کاربران خود ارائه دهند. حتی اگر بهترین سایت با ظاهری جذاب و با بهترین مطالب را هم داشته باشید، اما اگر سئو تکنیکال آن دارای مشکل باشد، پس نباید انتظار رتبه خوبی در گوگل داشته باشید. با این حال، این یکی از بهترین و ساده ترین استراتژی ها برای بهبود سرعت سایت و رتبه های جستجو است. فارغ از آنکه سایت شما با چه زبان برنامهنویسی (مثلا php) یا سیستم مدیریت محتوایی (مثلا وردپرس) نوشته شده است، خروجی صفحات همیشه به صورت تگهای HTML برای کاربر و گوگل نمایش داده میشود.

سئو خارجی (که “سئوی خارج از سایت” نیز نامیده میشود) به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام میشود تا بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تأثیر چه کار هایی برای سئو در اصفهان انجام دهیم؟ بگذارد. بنا بر اظهارات سایت yoast ، به عنوان معروف ترین ابزار بررسی و بهینه سازی سئو در وردپرس، SEO technical به معنی ارتقاء جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه های آن در موتورهای جستجو میباشد. به عنوان مثال، صفحهای که رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO» را کسب میکند، ممکن است رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO برای وبلاگ نویسان» یا «بهترین ابزار کلمات کلیدی SEO برای مشاغل کوچک» و غیره را نیز کسب کند. در حالی که وقتی روی لینک این مقاله در صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیک میکردید، این عنوان نوشته شده بود: «تولید محتوای سئو چیست؟ در صورتی که شما دارای محتوایی در وب سایت باشید که مستحق کسب رتبه باشد، ترافیک کسب شده از این محتوا در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد. با استفاده از گوگل ادز می توان که تعداد کلید واژه های بیشتری را در یک زمان واحد مورد هدف قرار داد، در حالی که در سئو باید تمرکز بیشتری بر روی کلمات کلیدی گذاشته شود تا نتایج بهتری به دست آید.

البته در صورتی که به هر دلیل از انتخاب خود منصرف شده و قصد تغییر آدرس سایت را داشتید، میتوانید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید. ریدایرکت به یک آدرس دیگر کنید. XML Sitemap یک فایل XML است که تمام صفحات یا پست های موجود در وب سایت را لیست می کند. بنابراین، ربات های گوگل صفحات وب را بر اساس عوامل متعددی می خزند و ارزیابی می کنند. علاوه بر این، حتما قرارداد محکم و کاملی بنویسید و به هیچ عنوان تا قبل از عقد قرارداد، به طرف مقابل هزینه پرداخت نکنید. در ادامه در قسمتهای آموزشی بعدی در سایت فوربو به کلمه کلیدی و ویژگیهای آن خواهیم پرداخت. ترافیک ارگانیک، هر ترافیکی است که نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید. هنگامی که به اولویت این موتورهای دسترسی پیدا میکنید، در دید کاربران به عنوان یک سایت معتبر و خوش سابقه به نظر میرسید و این امر به خودی خود باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود. کاربر در سه مرحله باید بتواند کالا یا مطلب مورد نیاز خود را پیدا کند. همانطور که گفته شد سئو سایت دارای سه بخش است که سئو تکنیکال یکی از بخش های ان میباشد.

در واقعیت باید گفت که هدف هر سه یکسان است: افزایش رتبه سایت در گوگل و در نتیجه بازدید و فروش؛ اما در جزئیات با هم تفاوتهایی دارند. درواقع اگر وضعیت سایت از نظر تکنیکال مساعد نشود، نمیتوان به سمت سئو داخلی یا خارجی حرکت کرد و این سه مورد لزوما باید به ترتیب انجام شوند. در سال ۲۰۱۶، تحقیقات نشان داد که ۵۳ درصد از بازدیدکنندگان وب سایت تلفن همراه در صورتی که یک صفحه وب در عرض سه ثانیه باز نشود، آن را ترک خواهند کرد. این افراد سعی میکنند با راه رفتن روی خطوط قرمز کاری کنند که گوگل متوجه زیر پا گذاشتن اصول سئو نشود، اگرچه این روش ریسک کمتری در مقایسه با روش کلاه سیاه دارد اما در صورت برملا شدن ممکن است برای سایت زیانهای زیادی به همراه داشته باشد.

اضافه کردن SSL به وبسایت برای رسیدن به اهداف سئو کافی نیست و باید از صحیح انجام دادن تمام کارهایتان مطمئن شوید تا رتبه فعلی وبسایتتان را از دست ندهید. وضعیت فعلی سئو چیست ، چه ایرادات و نواقصی مشاهده می شود. نرخ کلیک صفحات شما در نتایج گوگل چیست؟ همچنین در سال 2014 بود که گوگل اعلام کرد https:// باید در دامنه تمامی سایتها قرار بگیرد و هر سایتی که از این پیوند کدگذاری شده استفاده نکند، غیرایمن خواهد بود. سایت شما باید با تلفن های همراه سازگار باشد به بیانی دیگر سایت باید ریسپانسیو باشد . صفحه 404، سرعت سایت، صفحات با خطای ایندکس و بسیاری از موارد دیگر از جمله مواردی هستند که با وارد شدن به قسمت Coverage و بخش Enhancements قابل مشاهده اند.

برای تست سازگاری سایت خود با دستگاه های موبایل میتوانید از ابزار گوگل به نام Google Mobile Friendly Test Page استفاده کنید. مطمئن باشید که خود گوگل هم نمیتواند ساختار چنین سایتی را به درستی بفهمد و نه تنها هیچ ایندکسی انجام نمیدهد (خیلی دیر انجام میدهد)، بلکه احتمال جریمه هم وجود خواهد داشت. پاسخ هم بله و هم کمی نه می باشد. اما تصاویر به او کمک میکنند چکیده مطلب را متوجه شود و تصمیم بگیرد که آیا این مطلب مهم است و ارزش خواندن دارد یا نه. اما با استفاده از خواندن الگوریتم های موتور های جتسجو! برای رسیدن به این نقطه باید استانداردهای سئو را به درستی بشناسیم، در ادامه مهمترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را با هم مرور خواهیم کرد. برای بهتر کردن سئو فنی وب سایت، میتوانید با انجام دادن بعضی از کارها مانند فشردهسازی تصاویر، نصب کردن افزونههایی که سرعت سایت را بهینه سازی می کنند یا با خرید هاست هایی که سریع ترهستند از پس این مشکل بربیایید. با این مقاله همراه باشید!

البته نگران نباشید، قرار نیست همه موارد مرتبط با سئو فنی سایت تان را بدون کم و کاست بهینه کنید، حتی بسیاری از سایت های بزرگ و مطرح هم، مشکلات فنی بسیاری در سایت شان دارند. رفع این دسته از مسائل چندان که بنظرهم میرسد سخت نیست. و یا اصلا مقرون به صرفه نیست که همه کارها را خودش پیش ببرد. 3. نرخ تبدیل به مشتری بالا و هزینه سئو در مقایسه با همه روشهای دیگر پایینتر است. سئو تکنیکال با تکنیکهای بهینه سازی درون صفحه و برون صفحه سایت چه تفاوتی دارد؟ هرگاه که تصویری در سایت وردپرس خود آپلود میکنید و آن را در صفحه یا نوشته خود قرار میدهید، یک صفحه پیوند مجزا تولید میشود که عکس مورد نظر در آن ذخیره میشود. حفظ کاربران درگیر به خودی خود یک چالش بزرگ است، اما مطمئناً شدنی است. به عنوان مثال ممکن است یکی از صفحات چند روز متوالی رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد، اما پس از چند روز صفحهی دیگر جای رقیب داخلی خود را بگیرد، اما با رتبهای پایینتر از قبل. یک سایت سازگار با موبایل اساساً وقتی از نسخه دسکتاپ به نسخه موبایل تغییر سایز میدهد باید تمام عناصری که در دسکتاپ توسط کاربران قابل مشاهده بود، را حفظ کند.

متاسفانه بسیاری از افراد فراموش می کنند که داده های ساختاری لازم را به صفحه اصلی خود اضافه کنند و این یک اشتباه بزرگ است. پلتفرمهای مشهوری مانند گوگل و فیسبوک، امکان استفاده از این نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم میکنند. برای کسب یک رتبه خوب در گوگل علاوه بر بهینه سازی تکنیکال، باید سایت شما از سرعت بالایی برخوردار بوده و امکان دسترسی راحت به آن وجود داشته باشد. ایندکس شدن تمام صفحات وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار میباشد که رابطه مستقیمی با سئو تکنیکال دارد. همان طور که گفته شد، ربات های گوگل چندان قوی نبوده و برای پیدا کردن سایت، به تقویت بالایی نیاز دارند.

اصول و قوانین سئو در سایتخای فروشگاهی با سایر سایت ها یکسان است. بردکرامب ها توسط وب سایت های زیادی استفاده و مخصوصا در سایت هایی که دارای بخش های زیاد و تو در تویی هستند، بسیار مفید است. بردکرامب حس خوبی به کاربران داده و سلسله مراتب سایت را به خوبی نمایش می دهد. اولین وبسایتی باشید که خبری را پوشش می دهد. حافظه پنهان مرورگر در اولین بازدید از یک صفحه وب ، شروع به ذخیرهسازی خودکار منابع وب سایت می کنه. صفحات وب خود را فشرده کنید (این را می توان با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام داد). گوگل به خوبی میداند که کاربران صفحات با سرعا پایین را ترک میکنند، حتی اگر مطلب ارزشمندی منتشر کرده باشد. فایل Robots.txt یک فایل متنی شامل دستورالعمل هایی است که به ربات های موتور جستجو میگوید، چه صفحاتی از سایت شما را خزش و ایندکس کرده و به چه صفحاتی دسترسی نداشته باشند. در بسیاری از وبسایت هایی که قدیمی هستند و صفحات زیادی دارند معمولا محتواهای مشابه و تکراری وجود دارند و گوگل روی این موضوع بسیار حساس میباشد. بسیاری از متخصصین سئو تصور میکنند که برای بهینه کردن کدها و قسمتهای فنی، تنها باید سلیقه موتورهای جستجو را در نظر داشته باشند و تمرکز خود را بر روی جلب نظر آنها میگذارند.

مهمترین نکته که باید برای سئو تکنیکال در بخش ساختاردهی URL به آن توجه کنید، استفاده از کلمه کلیدی (Keyword) در این قسمت است. اما همچنان یک نکته مهم برای سئو موبایل وجود دارد که نیازمند توجه بیشتری است: سرعت بارگذاری سایت! اما در صورتی که حتما صفحاتی باید از سایت شما حذف شوند، باید از ریدایرکت (Redirect) استفاده کنید. با اینکه برخی از این آدرسها دارای پروتکل https و برخی http است، پیشوند www در بعضی هست و در بعضی نیست اما باید حتما یکی از دو آدرس به دیگری redirect شود. ساختار این فایل بسیار ساده است و در بیشتر موارد، لازم نیست تغییراتی در آن ایجاد شود. 6. عدم استفاده از ویدئو کلیپ: وقتی راجع به اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت صحبت می کردیم، گفتیم که برخورداری صرفا از محتوای متنی یا استفاده از کلمات کلیدی و حتی تصاویر کافی نیست و استفاده از ویدئو خصوصاً در برخی از رسانه های اجتماعی و برای بعضی از کسب و کارها می تواند کمک زیادی برای ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو بکند. به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای تبلیغات هوشمند استفاده کنید که با چنین محدودیتهایی مواجه نیست.

به تصویر زیر دقت کنید تا متوجه توضیحات داده شده شوید. برای اطلاع از وضعیت SSL سایت خود به علامت قفل کنار آدرس سایت خود در مرورگر دقت کنید. دقت داشته باشید که هرچه یک صفحه بیشتر در دل دیگر محتواها لینک شده و بدین واسطه نرخ پایش آن بیشتر شود، احتمالا رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. شایان ذکر است که گوگل امروزه قادر است که بخشهای مختلف یک صفحه را به صورت مستقل ایندکس کند. صفحاتی که گوگل به کاربر نشان میدهد در صفحهای به نام Search engine result page یا به صورت مخفف SERP نمایان میشود. به طور کلی باید بدانید که انجام و استفاده از این روش ترفندهای سئو سایت باید طبق اصول و مطابق با آپدیت های گوگل انجام شود. منظور از سئو داخلی، سازماندهی تمام مسائلی است که رباتهای گوگل پس از ورود به سایت شما با آنها برخورد میکنند و میتوانند در رتبه سایتتان تاثیرگذار باشند. طراحی قالب سایت، لینک سازی داخلی، تولید محتوای سئو شده، استفاده از کلمات کلیدی، استفاده درست از هدینگ و متا دیسکریپشن و بهینهسازی تصاویر مربوط به سئو داخلی وبسایت است. مانند الگوریتم پاندا، آشنایی با تکنیکهای رفع پتالتی گوگل، آنالیز تکنیکهای جدید سئو، آشنایی با پلاگینهای سئو انواع سیستمهای مدیریت محتوا، آشنایی با ابزارهای آنالیز سئو سایت، تسلط بر تکنیکهای سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال، استفاده از استراتژیهای درست برای انتخاب کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد.

در این مطلب قصد داریم بهطور کامل راجع به سئو تکنیکال و انواع آن صحبت کنیم و سپس به بررسی سئو تکنیکال و اهمیت آن بپردازیم. اما خیلی خلاصه، کلمه کلیدی آن کلمه است که شما قصد دارید در گوگل، رتبه خوبی بدست بیاورد. ممکن است شما محتوای بسیار خوبی داشته باشید؛ اما یک سایت کند و کمسرعت و دارای باگها و ایرادات فراوان، بهشدت در عملکرد آن تأثیر خواهد گذاشت. حتی اگر چیزی پیدا نکنیم، همیشه کارهایی وجود دارد که می توانیم برای بهبود عملکرد انجام دهیم! چرا گوگل در برخی مواقع دسکریپشن را بازنویسی می کند؟ برخی آن را یک زیر مجموعه از سئوی داخلی میدانند و برخی دیگر سئوی فنی را یک سر فصل کاملا مجزا . سئو یکی از روش های تبلیغات اینترنتی می باشد و مهم ترین زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ برای هر شرکت و برندی تلقی می شود. پیادهسازی استانداردهای سئو در کدنویسی و طراحی سایت، برای هر کسب و کار اینترنتی لازم است. تصاویر یکی از ارکان اصلی سایتها ، به ویژه فروشگاه های اینترنتی هستند و در اجرای سئو هم توجه زیادی به بهینه سازی تصویر میشود. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است.

این بخش شاید خیلی تخصصی بهنظر برسد یا اینگونه تصور شود که موضوع گستردهای است. همانطور که گفتیم، گوگل برای اعتبار خود بیش از آنکه تصور کنید احترام قائل است و به هیچ وجه دوست ندارد، نتیجه ای خلاف بر خواست کاربر را به کاربر نمایش بدهد. بهینه سازی نقشه سایت بسیار ساده است؛ فقط صفحات مهم وب سایت را در نقشه سایت خود وارد کنید. کم بودن تعداد درخواستها یکی از فاکتورهای مهم در سرعت لود سایت است. به طور کلی فاکتورهای زیادی وجود دارند که میتواند موفقیت یا شکست سئو سایت شما را موجب شوند. نتایج این تحقیق نشان میدهد که از بین فاکتورهای مختلف تاثیرگذار در سئو، فاکتور «تعداد دامنههایی که به یک سایت لینک دادهاند»، بیشترین تاثیر مستقیم را میگذارد. امنیت به طور مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر ندارد اما کافی است یک هکر تازه کار وب سایت وردپرسی شما را مورد حمله قرار داده و مدیریت آن را به دست بگیرد. به عبارتی باید صفر تا صد سئو داخلی را بداند؛ اما برای سئو خارجی آشنا بودن کامل کافی است؛ اما شاید خودش نتواند کاری انجام دهد. با این کار متوجه خواهید شد که آنها دقیقا چه کاری برای برندشان انجام می دهند. همچنین سایتهایی که از این گواهینامه استفاده میکنند، سایتشان بهجای http با https نمایش داده میشود.

درک صحیح گوگل از محتوای صفحه هدف اول ما برای استفاده از نشانه گذاری است ولی هدف بعدی تغییر نمایش در نتایج جستجو است. معماری آدرس صفحات یک سایت نقش مهمی در درک ارتباط معنایی و ارزش هرکدام توسط گوگل دارد. شناخت انواع تگها برای استفاده در head و body به ما کمک میکند تا بدون تغییر در ظاهر سایت، درک آن را برای رباتهای گوگل سادهتر کنیم. SEO با هدف بهینه سازی سایت ما برای موتورهای جستجو و نمایش آن بهعنوان بهترین محتوا کار میکند. یک سئوکار باید با انواع روشهای لینک سازی آشنا بوده و بهترین آنها را با توجه به بودجه و استراتژی خود برگزیند. گوگل به کاربر صفحاتی از نتیجه سرچ او ارائه میدهد تا او را به بهترین نتیجه ممکن برساند. URL در واقع مسیری است که کاربران و رباتهای گوگل برای دسترسی به محتوای آن صفحه در مرورگر خود وارد میکنند. در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۴، گوگل اعلام کرد که پروتکل HTTPS را در لیست عوامل رتبه بندی جدید خود قرار داده و به همه سایت ها توصیه می کند از HTTP به سمت HTTPS حرکت کنند. در صورتی که وب سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده نکند، یک نماد اطلاعات را مشاهده خواهید کرد و اگر روی آن کلیک کنید، یک پیام جدید به شما هشدار می دهد که اتصال امن نیست، بنابراین وب سایت ایمن نیست.

لینکهای داخلی و خارجی هردو داخل سایت شما قرار دارند؛ اما اگر سایت دیگری به سایت شما لینک دهد، نام آن بکلینک است. اگر از cms اختصاصی استفاده میکنید سخنی نیست، چرا که نمیتوان غیب گفت و این بسته به مهارت برنامه نویس شما دارد که تا چه حد یک وبسایت را بهینهتر، چابکتر و سریع تر سرهم آورد. بنابراین اگر شما میخواهید امنیت وبسایت خود را تامین کنید لازم است که یک گواهینامه SSL بر روی وبسایت خود نصب کنید. برای درک مفاهیم ارائه شده در این کارگاه و اجرای آن در پروژه خود نیازی به دانش کدنویسی یا تجربه طراحی سایت ندارید! ربات های خزنده لینک های صفحات را برای درک بهتر مطالب دنبال میکنند. حالا که از URL ها صحبت کردیم، جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که بهتر است برای صفحات خود، از آدرس های استاتیک به جای داینامیک استفاده کنید. اما در آدرس URL این صفحه تنها عبارت اصول سئو تکنیکال را مشاهده میکنید. برای مثال، اگر نمونه قدیمی دیگر کار نمیکند، اما نمیتوانید دستورالعملهای مربوط به تعمیر نرمافزاری را که هیچکس دیگر استفاده نمیکند، مدرن کنید، میتوانید یک نمونه را مدرن کنید. اگر در متن خود از محتوای با کیفیت استفاده نمایید و آن متن را برای کلمات کلیدی بهینه کنید می توانید بازدید کنندگان زیادی را به سمت سایت خود هدایت نماید.

در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است. یکی از مهمترین معیارهای مهم در کسب امتیاز برتر توسط موتورهای جستوجو گوگل سرعت سایت است. باید برای صفحات سایت URL ها را به گونه ای انتخاب کنید که تاثیر منفی در سئو سایت نداشته باشد و در عوض سبب شود گوکل امتیاز مثبت برای سئو سایت به شما بدهد. آیا باید این را با نوشتن یک پست در بلاگ هدف قرار داد؟ بسیاری از کاربران خیلی اشتباهی بعضی از فایلهای CSS و JS را با استفاده از این فایل مسدود میکنند و باعث میشوند تا موتورهای جستجو، سایت را جوری که باید باشد نبینند. بسیاری از مشکلات موجود در خزش و ایندکس نشدن صحیح سایت، به دلیل ضعف در طراحی ساختار سایت است. در این شرایط کاربر در مراجعه به وب سایت در روزهای بعد با وبسایت سریعتری مواجه می شود، چرا که بعضی از منابع آن به جای وب سایت، از کش مرورگر بارگذاری می شوند.