دوربین مدار بسته چیست؟ قیمت انواع بیسیم و باسیم | boostercctv

مجله خبری بوستر دوربین ضبط کننده در سیستم مداربسته آنالوگ DVR است و برای اتصال دوربین به دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می کنند. سادگی نصب و قیمت پایین، دو عاملیست که دوربین های آنالوگ را در جایگاه خوبی قرار داده بود. با این حال کیفیت پایین و محدودیت قابلیت ها از تعداد مشتریان این نوع دوربین کاسته است.

یکی از مهمترین تغییراتی که در دوربین‌های تحت شبکه مشاهده می‌شود، استفاده از دستگاه NVR به جای DVR است. دستگاه NVR همان ضبط‌کننده تصاویر است که داده‌ها را در خود ذخیره و نگهداری می‌کند. ولی با این تفاوت که این داده‌ها و تصاویر به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شوند. این مورد می‌تواند امکان دسترسی به تصاویر را برای هر کسی که در محدوده فرکانس امواج آنالوگ قرار دارد، فراهم کند. همچنین کیفیت تصاویر، تحت تاثیر امواج تداخل یافته با فرکانس دوربین قرار می‌گیرد.

دوربین مدار بسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE56C0T-IRP

این مدل دوربین های مداربسته بدون داشتن نقطه کور می تواند تمام فضای مورد نظر را تا شعاع چند صد متر تحت نظر داشته باشد. پس دوربین های اسپید دام به مانند یک نگهبان قابل اعتماد می تواند بدون استراحت و بطور خستگی ناپذیر از محل کار یا محیط زندگی شما حراست کند. دوربین اسپید دام به دو نوع دوربین اسپید دام تحت شبکه و دوربین اسپید دام آنالوگ تقسیم می شود. اکنون با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت گروه فرافن و به ثمر رساندن حدود 2500 پروژه موفق، مفتخریم که با اولویت قرار دادن رضایت مشتری، همواره با‌کیفیت‌ترین کالاها را تقدیم شما کرده‌ایم. محصولاتی از قبیل دوربین مدار بسته، ضبط کننده ویدیویی، دزدگیر اماکن، سوئیچ شبکه و سایر تجهیزات شبکه و امنیتی از بهترین برندهای ایران و جهان همچون هایک ویژن، داهوا، کی دی تی و … . همانطور که گفتیم این تقسیم بندی از نظر انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری است.

  • تجهیزات سیستم های نظارتی شامل مجموعه ای از تجهیزات نظارتی می‌باشند که وظیفه ضبط ، پردازش و مدیریت تصاویر را بر عهده دارند.
  • چرخش این دوربین‌ها بسیار مناسب است و معمولاً از آن برای خواندن و تشخیص پلاک خودرو از فاصله زیاد استفاده می‌شود.
  • دوربین های چشم ماهی کابردهای گسترده ای دارند و در محیط هایی مانند سالن های بزرگ، سوله ها و فضاهای تفریحی بزرگ کاربرد دارند.
  • طلا و جواهر فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای و سایر فروشگاه های بزرگ می توانند اقدام به نصب انواع دوربین مدار بسته نموده و به امنیت محل کار خود کمک بسیاری نمایند.
  • برای آشنایی بیشتر با برند های مختلف دوربین مداربسته می توانید به صفحه برترین برند‌های دوربین مداربسته مراجعه نمایید.

اما برای کنترل فرآیندها در شب و تاریکی نیاز است تا از لنزهایی استفاده شود که بیشترین میزان دید را در شب ایجاد نمایند. لنزهایی که برای این نوع دوربین ها تهیه می شود باید به صورت جدا از دوربین خریداری گردد در نتیجه امکان این که ویژگی های لنز را متناسب با نیازی که موجود می باشد سفارش داد، وجود خواهد داشت. ابتدایی ترین نسل از دوربین های مداربسته دوربین های آنالوگ می باشند که به علت کارایی و قیمت مناسبی که دارند هنوز هم در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. امواجی که در این دوربین ها جهت دریافت و ارسال تصاویر به کار برده می شود امواج آنالوگ بوده و صداها و تصاویر هر کدام با استفاده از یک کابل دو رشته ای به صورت جداگانه انتقال می یابد. دسته بندی های مختلفی برای دوربین های مداربسته وجود دارد و آنها را از منظرهای مختلف با توجه به ویژگی هایی که دارند طبقه بندی می نمایند. از نظر نوع سیگنالی که دوربین ها دارند و با استفاده از آن به ضبط و ثبت تصاویر می پردازند آنها را در سه دسته دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه یا IP و دوربین های دومنظوره قرار می دهند.

http://binacctv.irدر این بخش قصد داریم تا با این 2 نوع دوربین آشنا شویم و ویژگی‌های هر یک را به طور مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم. اغلب، دوربین های مداربسته بولت در گرفتن تصاویر واضح از مردم و پلاک ها در مسافت های بسیار زیاد مناسب می باشند. نصب این دوربین های نسبت به دوربین های مدار بسته دام بسیار راحت تر بوده و تنها نیاز به یک پایه دیواری ساده دارد.

دوربین مدار بسته دید در شب یا IR LED