اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته | boostercctv

نخستین استفاده از سیستم دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان نصب شد.این کار به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 بود. هفت سال بعد اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۹ برای محصولی با نام “وریکون” ساخته شد . همین موضوع باعث شده تا این مدل در صنعت طرفداران خاص خودش را داشته باشد. در نتیجه حتی زمانی که فرد دوربین را از راه دور کنترل نمی کند، دوربین می تواند منطقه تحت پوشش خیلی بزرگ تری داشته باشد و همزمان کار چند دوربین ثابت را برای مالک انجام دهد.

انواع دوربین مداربسته  + راهنمای خرید + قیمت

این اتصال دهنده ها برای کابل های کواکسیلی از قبیل rg59، rg58 تا rg179 و rg316 مناسب هستند. دوربین های صنعتی با قاب و یا بدون قاب در داخل و یا خارج ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. ولی از طریق فناوری BLC یا کاهش دهنده نور پس‌زمینه که در دوربین IP وجود دارد این مشکل، کاملا برطرف می‌شود.

دوربین مداربسته بیسیم (WIFI)

هدف از نصب این دوربین ها کنترل تردد، کنترل ترافیک و جرایمی مانند سرعت بالا یا پارک ممنوع است. این دوربین با زاویه 180 و 360 درجه از تمام زوایا تصویر برداری می کند، بنابراین برای پوشش محیط به تعداد دوربین مداربسته کمتری نیاز دارید. دوربین Fisheye از مقاومت کمی برخوردار و برای نصب در فضاهای داخلی و محیط های بزرگ و پر تردد بسیار مناسب است. امروزه استفاده از دوربین های تحت شبکه یا ip رواج بیشتری پیدا کرده است.

http://binacctv.irبطور مثال می مجله خبری بوستر دوربین به دوربین های دستگاه های خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد. دوربین مدار بسته یکی از محصولات حساس الکترونیکی در دنیای ما محسوب می‌شود. بنابراین در زمانیکه دوربین نیاز به سرویس یا تعمیرات خاصی داشته باشد، باید آن را به یک مرکز مجاز با تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید. برای اینکه بتوانید از دوربین IP تصاویر را به سرعت و با کیفیت بالا دریافت کنید، باید سرعت اینترنت مناسبی داشته باشید. این سرعت اینترنت باید در هر دو سمت دریافت‌کننده و ارسال‌کننده، بالا باشد. این وسایل همه از موارد ضروری و مهم دوربین تحت شبکه است که در ابتدا باید مهیا باشد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه IMOU RANGER 2

دوربین های مداربسته خورشیدی نسل جدیدی از دوربین های مداربسته هستند که دارای نصب بسیار آسانی هستند. کاربرد دوربین مداربسته خورشیدی برای مکان هایی است که دسترسی به برق و یا امکان سیم کشی در آن ها وجود ندارد. دستگاه کنترل و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه ip را network video recording یا به اختصار nvr می نامند.

  • همچنین پشتیبانی دوربین از کارت حافظه , Wifi و قابلیت هایی مانند ضد نور بودن، WDR، HLC، تشخیص چهره، قابلیت پلاک خوان، ضد نفوذ و یا خرابکاری و… می تواند مورد نظر باشد.
  • اینکه چگونه تصاویر با حداقل کابل ارتباطی و با بالاترین کیفیت ممکن به مرکز نظارتی منتقل شود تنها از سیستم های تحت بستر شبکه بر می آید.
  • این دوربین ها در واقع دوربین های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آنها تعبیه شده است.
  • در برخی از مدل ها این کنترل حرکت دوربین، زوم و فوکوس قابل برنامه ریزی است تا بدون حضور یا دخالت اپراتور نیز بتواند کار خود را انجام دهد.