انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد چیست؟ انواع درب های اتوماتیک | boostercctv

دوربین‌های آنالوگ در بازار کشور ما در دسترس بوده و نصب آنها بسیار ساده‌تر و قیمت آنها بسیار ارزانتر از دوربین‌های دیجیتال است. در موقعیت‌هایی که حساسیت کار بالاست بهتر است بجای دوربین‌های آنالوگ از انواع مدل‌های دوربین دیجیتال تحت شبکه استفاده شود. اکثر شرکت های فعال در زمینه دوربین مداربسته، محصولات متنوعی از چندین تولیدکننده و برند ارائه می‌دهند.

http://binacctv.ir

هر چقدر رزولوشن تصویر آن ها بالاتر باشد، برد دوربین پلاک خوان نیز بیشتر می شود و قادر است از فاصله ی بیشتری پلاک ها را ثبت نماید. یکی از دوربین های پلاک خوان محبوب در بازار دوربین پلاک خوان مدل AT است. نحوه کارکرد دوربین مداربسته خورشیدی به این صورت است که انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق پنل خورشیدی دریافت می کند و در باتری داخلی خود ذخیره می کند و در مواقعی که نور خورشید نیست از این باتری داخلی بهره می برد. یکی از دغدغه ها هنگام نصب دوربین های مداربسته خصوصا دوربین های صنعتی ،انتخاب نوع لنز مناسب برای محل و هدف مورد نظر است. اینکه چه لنزی را برای زوم و فوکوس روی بخشی خاص از محیط انتخاب کنیم.

دوربین‌های مدار بسته dome

زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا ایتکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد. دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

مجله خبری بوستر دوربین مینی اسپید دام یا مینی پی تی زد کوچکتر از دوربین اسپیددام است، بعلاوه قیمت آن نیز پایین تر است. این دوربین مداربسته برای نصب در مکان های کوچک بسیار مناسب است و با زاویه دید بالا محیط را به خوبی پوشش می دهد. کیفیت این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. نویز های مختلف الکترومغناتیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

  • به دلیل تاخیر چند ثانیه ای در انتقال تصاویر در این دوربین ها همچنین محدودیت کیفیت تصاویر این دوربین ها برای مکان های پر رفت و آمد و مکان هایی که نور کمی دارند همچنین برای مسافت های طولانی این دوربین ها چندان توصیه نمی شود.
  • نوع حسگرها نیز متفاوت است برخی به حرکت حساس اند و برخی به بوی گاز و دود حساس هستند.
  • دوربین های مدار بسته آنالوگ اولین نسل از دوربین ها بوده و به دلیل قیمت پایین، سادگی نصب، تنوع زیاد در بازار محبوبیت بسیاری دارند.
  • با ویژگی های هوش مصنوعی برای تشخیص افراد و وسایل نقلیه از سایر اجسام متحرک مانند حیوانات یا سقوط برگ، تیم امنیتی می تواند تلاش خود را بر روی تهدیدات امنیتی واقعی متمرکز کند و به حوادث بسیار سریعتر پاسخ دهد.
  • این دوربین ها با توجه به ابعاد کوچک و جمع و جورشان جزو پرکاربردترین دوربین ها هستند.
در این مطلب قصد داریم شما را در انتخاب برند مورد نظر راهنمایی کنیم. سعی کنید از برندهای شناخته شده انتخاب کنید و کمتر به کشور تولید کننده معطوف شوید. به طور معمول استفاده از برندهای شناخته شده بین المللی توصیه می شود. از طرفی هزینه های تجهیزات در برندهای بین المللی ممکن است برای همه افراد توجیه اقتصادی نداشته باشد. بنابراین اگر تمایل به صرف هزینه کمتر هستید محصولاتی از برندهای درجه دو با کیفیت نسبتا خوب را به شما پیشنهاد می کنیم. کیفیت تصویر اولین گزینه ایست که بسیاری از مشتریان در زمان انتخاب دوربین به آن توجه می کنند.

انواع دوربین مدار بسته و ویژگی های آنها