دریچه داکت اسپلیت چیست؟

دریچه بازدید داکت اسپیلتاین دریچه یکی از انواع دریچه بازدید تاسیسات محسوب میشود. درب آن از دریچه خطی و ورق اصلی ساخته میشود که سبب میشود هوای محفظه ای که دستگاه داکت اسپلیت یا فن کوئل در آن قرار دارد،تامین شود. هنگامی که کلاف زیر کار این دریچه ، ساختاری بدون مشکل و به صورت استاندارد داشته باشد ، از پروفیل 3 سانتی برای ساخت فریم استفاده میکنند که به محصول نهایی ،دریچه بازدید داکت اسپلیت گفته میشود؛ اما در صورتی که کلاف زیر کار دچار ایراداتی باشد، برای پوشاندن آنها از پروفیل 5 سانتی استفاده میکنند. درب دریچه داکت اسپلیت پره Z هم به صورت وزنه ای و هم بصورت لولایی قابل باز و بسته شدن است. دریچه بازدید داکت اسپلیت دریچه ای است که زیر دستگاه های داکت اسپلیت استفاده می گردد تا برای بازدید دستگاه یا سرویس دوره ای این امکان را به سرویسکار بدهد تا آسان‌تر بتواند دستگاه را سرویس یا تعمیر نماید. با توجه به اینکه هر چه مکش بهتر باشد راندمان دستگاه بالاتر می رود انتخاب درست دریچه های زیر دستگاهی یکی از موارد کلیدی در مصرف بهینه دستگاه می باشد.

دریچه هوا ی اسلوت به وسیله چنگک هایی که در حاشیه ی داخلی فریم این دریچه هوا تعبیه می شود و به لبه ی برجسته دهانه ی خرکجی پلنیوم باکس گیر کرده و عملیات نصب این دریچه هوا به این روش ، بدون استفاده از پیچ ، در محل خود انجام می پذیرد . پس از باز کردن درب دریچه، فیلتر مناسب را بر روی آن تعبیه کرده و درپوش را در محل خود قرار دهید. از خصوصیات بارز مدل درب وزنه ای جدا شدن کامل درب در زمان بازدید و تعمیر دستگاه داکت اسپلیت می باشد.

  • اگر قرار است نصب به شکل پیچ مخفی انجام شود پیچ ها باید در ساختار داخلی و دیواره ی سه پری فریم جاسازی شوند.
  • با توجه به شیارهای گریلی که روی درب این دریچه در طول های ۹ و ۱۸ سانتی ایجاد می شود، پسوند شیاردار برای این مدل اضافه شده است.
  • یکی دیگر از دریچه هایی که در دستۀ دریچه های بازدید قرار می‌گیرد، دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌باشد.
  • درب دریچه بازدی فن کویل استیل نیز مانند انواع دیگر دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو مدل لولایی و وزنه‌ای تولید می‌شود‌.

درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی به دو صورتِ وزنه‌ای و لولایی باز و بسته می‌گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی یک طرفه با زاویه ای که دارد می‌تواند هوا را از یک سو مکش نماید و بیشتر در جاهایی که‌ یک بُعد دریچه به دیوار نزدیک است استفاده می شود. پس از آماده شدنِ بدنه و سخت افزارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده‌ی لولایی نوبت به مراحل نرم افزاری و فانتزیِ ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. به همین منظور برای زیباتر و دکوراتیوترشدنِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی کلیه‌ی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت از پوشش رنگ کوره‌ای پودری استاتیک استفاده می‌گردد. این پوشش رنگی هم باعث تناسب رنگی بین نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت با نمای محیط و همچنین باعث حفاظت بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه و خط و خش های احتمالی می‌شود. تنوعِ کدرنگ های مختلف در کاربردِ این پوشش رنگ کوره‌ای باعث می‌گردد تا کارفرما نسبت به انتخابِ برتر و نهایی آزادیِ عملِ کاملی داشته باشد.

به طور معمول از ورق یک میل برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌شود. اما با افزایش ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت ضخامت ورق مصرفی نیز بالا می‌رود.تمام سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Zبا رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک پوشانده می‌شود تا از آسیب دیدگی در امان بماند و عمر مفید دریچه بازدید داکت اسپلیت افزایش یابد.این دریچه بازدید داکت اسپلیت از طریق پیچ در محل مورد نظر نصب می‌شود. حال این پیچ هم می‌تواند در روی نما تعبیه شود و هم می‌تواند به صورت پیچ مخفی بماند.

د- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردارِ مختلط

ابعاد فریم از ابعاد حفره ای که قرار است دریچه بازدید فن کویل بر روی آن تعبیه گردد مشخص می‌گردد.البته برای تسهیل و امکانپذیر بودنِ عملیات نصب باید به میزان نیم سانت از هر طرف به عنوان بادخور کسر گردد که نصاب در زمان نصب دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی دچار مشکل نشود. این دریچه بازدید داکت اسپلیت که متشکل از یک فراریم و درب با شیارهای موازی با عرض ۹ و ۱۸ سانتی متر است به صورت لولایی باز و بسته می‌شود. ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اصولاً به میزان یک سانت از ابعاد حفره ای که قرار است دریچه بازدید داکت اسپلیت به روی آن جانمایی گردد کوچکتر است، زیرا در زمان نصب نصاب به مشکلی برنخورده و دریچه بازدید داکت اسپلیت به راحتی درون حفره فرو شود. طول و عرض این فریم به صورت ۴۵ درجه برش داده می‌شود تا وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد زاویه ۹۰ درجه و گونیا را تشکیل دهد. در این حالت اضلاع فریم بعد از به همت چسبانی شکل چهارگوش به خود گرفته و آماده نصب درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهد گشت. این دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی درب خود از یک دریچه هوای خطی با زاویه ۳۰ درجه برای تامین هوای مکشِ دستگاه فنکویل بهره می‌برد.

نظرات ثبت شده برای دریچه بازدید داکت اسپلیت

سطحِ بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی ،به وسیله رنگ کوره‌ای در رنگ های متنوع متناسب با رنگ فضای محیط قابل رنگ آمیزی است. تعداد قفل های دریچه بازدید داکت اسپلیت متناسب با ابعاد دریچه می‌تواند متغیر باشد. ضخامت ورق آلومینیومِ استفاده شده در بدنه دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی بسته به ابعاد دریچه بازدید قابلِ افزایش است.

دریچه داکت اسپلیت چیست؟

کیفیت رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت ورق آهنی از نکات بسیار مهم در مراحل تولید این محصول دریچه بازدید داکت اسپلیت است. ابعاد قسمت فرورونده دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی باید در حد یک سانت کمتر ابعاد تو در توی قاب دریچه بازدید و فن کویل باشد تا دریچه بازدید داکت اسپلیت به راحتی در محل مورد نظر وارد شود و فرو برود. با اتمام مرحله گوشه زنی، نوبت به اتصال هریک از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی می‌رسد. این اتصال با یک کرنر فلزی که از ورق گالوانیزه است صورت می‌گیرد.برای اتصال گوشه های دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی لولایی از جوش یا مورد دیگری به غیر از کرنر نمی‌توان استفاده کرد. پس از اتصال اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت و شکل گیریِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به ایجاد جای پیچ روی نما یا دیواره داخلی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می نماییم. این جای پیچ ها حتما باید قبل از عملیات رنگ کاری صورت گیرد تا پس از رنگ، اسیب یا صدمه ای به ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت وارد نشود.