راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش‌آموزی شهریور 1401 دیجی‌کالا مگ

علاوه بر این قیمت، امکانات پیشرفته و قطعات ویژه و تخصصی برای لپ تاپ های دانشجویی رشته های مختلف با هم متفاوتند. می توان گفت که هر رشته دانشگاهی برای اجرای نرم افزارهای تخصصی به یک لپ تاپ تخصصی نیاز دارد. و بر این اساس لپ تاپ مورد نیاز یک دانشجوی گرافیگ با یک دانشجوی پزشکی بسیار با هم متفاوتند. هرچند این مدل از بهترین لپ تاپ دانشجویی در محدود قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان قرار دارد، اما به دلیل مشخصات سخت‌افزاری به‌روز علاوه بر کارهای روزانه، برای کارهای مالتی‌مدیا سبک نیز مناسب است.

این لپ‌تاپ ۱۲۸ گیگابایت SSD دارد، وزن آن بسیار مناسب است و کیفیت نمایشگر آن هم بالاست. برای خرید بهترین لپ‌تاپ تا ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌کنیم که سراغ IdeaPad 3 – CAA لنوو بروید. اگر نمایشگر ۱۴ اینچی و کوچک مدل معرفی‌شده‌ی قبلی موردپسندتان نیست، با ۱ میلیون تومان هزینه‌ی بیشتر می‌توانید «IdeaPad 3 لنوو» را با مشخصات یکسان، ولی نمایشگز برگ‌تر ۱۵٫۶ اینچی تهیه کنید. وزن این محصول به ۱٫۷ کیلوگرم می‌رسد که البته همچنان نسبتاً سبک است. حالا برای خرید لپ‌تاپ نو در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید ۸ میلیون تومان هزینه کنید.

این لپ تاپ که وزنی 1.3 کیلوگرمی و ضخامتی حدود 18.4 میلی متری دارد از پردازنده مرکزی Intel Celeron N4020 با فرکانس 1.1 تا 2.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند. در این بازه قیمتی لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro-G جدیدترین محصول این شرکت است. که با وزن مناسب (در لپ تاپ های گیمینگ) پیشنهاد اول برای دانش آموزان و دانشجویان است. پردازنده Core i H ، رم 16GB، گرافیک حرفه‌ای RTX 3070 با حجم 8GB و صفحه نمایش 165 هرتزی در لپ تاپ 16 اینچی، شما را با یک لپ تاپ همه فن حریف رو به رو می‌کند.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۸ میلیون تومان

کیبورد لپ تاپ طراحی ساده و خوبی داره که باعث میشه انگشت‌های دست به راحتی به همه دکمه‌ها دسترسی داشتن باشن و از اون مهمتر، کارایی دکمه‌هاست که خیلی خوب و سریع عمل می‌کنن. تست‌های گرافیکی در دنیای واقعی هم مربوط به اجرای چند بازی با تنظیمات متوسط در 1080p و وضوح 4K است. با این تست‌ها، مشخص می‌شود که عملکرد لپ تاپ در حوزه‌های قدرت، سرعت و گرافیک در چه وضعیتی قرار دارد.

این لپ تاپ گرافیک مجزا MX450 با ۲ گیگابایت حافظه دارد و برای نیازهای گرافیکی این رشته کافی است. این رشته به دلیل کار با نرم افزار های حرفه ای مانند فتوشاپ، پریمیر، افترافکت و…نیازمند به یک سخت افزار قدرتمند است تا بتواند فعالیت های مختلف افراد را پشتیبانی کند. لپ تاپ مناسب فعالیت های گرافیکی از نظر سی پی یو مانند لپ تاپ های رشته معماری نیازمند سی پی یو نسل ۱۰ یا ۱۱ از سری لپ تاپ Core i7 و Core i5 است تا بتواند فعالیت‌های مختلف کاربران را پشتیبانی کند.

اما لپ‌تاپ‌ها قیمت‌های بسیار مختلف و متنوعی دارند و قطعا شما هنگام خرید گیج خواهید شد. مهم‌تر اینکه وقتی این لپ‌تاپ را تهیه کنید، یک کیف شرکتی هم دریافت خواهید کرد که کیفیت خوبی دارد و شما را از خرید یک کیف که قیمت بالایی هم دارد بی‌نیاز می‌کند. یک پورت HDMIوزن۲.۱ کیلوگرمسایر قابلیت‌هاصفحه کلید با نور پس‌زمینهلپ‌تاپ‌های گیمینگ برای دانشجویان رشته‌هایی مانند معماری کاملا مناسب هستند زیرا این دانشجویان با کارهایی مانند رندر‌های سه‌بعدی سروکار دارند. این نوع لپ‌تاپ‌ها وزنی به مراتب بیشتر از سرفیس‌ها یا لپ‌تاپ‌های اپل دارند اما آنقدر قدرتمند، سریع و باکیفیت هستند که بتوانند نظر مثبت شما را جلب کنند. این لپ‌تاپ حافظه‌ی ذخیره‌سازی پایینی دارد که بلافاصله بعد از خرید باید فکری به حال آن بکنید چون ۵۱۲ گیگابایت حافظه چیزی نیست که برای لپ‌تاپی با چنین امکانات و قابلیت‌ها کافی باشد.

بهترین لپ تاپ دانش آموزی اچ پی همیشه پاسخگوی نیازها و سلیقه‌های مختلف هستند. اچ پی در پیکربندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده نسل جدید اینتل Core i3 1005G1 با گرافیک اینتل UHD وب سایت اصیل بخرید استفاده کرده است. این محصول با سخت‌افزار قدرتمند می‌تواند جزو بهترین لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی محسوب گردد. لنوو این لپ‌تاپ را بسیار بادوام و مستحکم طراحی کرده است که در هوای سرد یا گرما عملکرد خود را به خوبی نشان خواهد داد.

در این مطلب بهترین لپ تاپ هایی را معرفی می‌کنیم، که می‌توان آنها را دانشجویی نامید. البته به دلیل تنوع نیاز و بودجه دانشجویان، تعریف روشنی برای لپ تاپ دانشجویی وجود ندارد. ولی به صورت کلی لپ تاپ دانشجویی حداقل باید نیازهای تحصیلی عمومی دانشجو را برآورده کند. فعلان حوزه حسابداری عموما درگیر اعداد و ارقام هستند و با یک سیستم با سخت افزار معمولی نیز می‌توانند تمامی نیازهای حسابداری خود را برطرف کنند.

  • لپ تاپ Gaming 3-LB یک انتخاب عالی برای دانشجویان فنی است که نیاز به توان گرافیکی و پردازشی بالایی دارند.
  • صفحه‌نمایش 15.6 اینچی بهترین لپ تاپ دانش آموزی دارای رزولوشن Full HD است.
  • صفحه نمایشی که رزولوشن و پنل مدرنی هم داشته باشد، به شما کمک می‌کند که طراحی گرافیکی و روند استفاده از برنامه‌های پیچیده مدل‌سازی و گرافیکی، راحت‌تر جلو رود.
  • از دیگر قابلیت‌های این لپ تاپ باید به طراحی پرتابلش اشاره کنیم که ماهیت کلی یک لپ تاپ به آن وابسته است.
  • که از پردازنده نسل 11 سری H شرکت اینتل در کنار گرافیک RTX 3050 با حجم 4GB بهره می‌برد.

اگر دانشجویی با کارهای گرافیکی سنگین هستید و از طرفی گاهی اوقات دلتان می‌خواهد به انجام بازی‌های روز هم بپردازید، این لپ تاپ را به هیچ عنوان از لیست خرید خود خارج نکنید. لازم به ذکر است مدل‌های مختلف این لپ‌تاپ از ۲۴ تا قیمت ۲۷ میلیون تومان هم در دسترس قرار دارند که در گران‌ترین مدل، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD دریافت خواهید کرد. اگر به دنبال لپ تاپی با برند ایسوس هستید به شما پیشنهاد می کنیم به خریدن این مدل از لپ تاپ باشید. طبیعتا لپ تاپی که مشخصات سخت افزاری بالایی داشته باشد می تواند در کسب مهارت و تخصص حوزه کاری به شما کمک شایانی کند.

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i5 کدام است؟

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش‌آموزی شهریور 1401 دیجی‌کالا مگ