کوره های ذوب برنج و آلیاژ سازی آن آرین فلز | brassonline

دانسیته جریان خوردگی بدست آمده برای این لایه آلیاژی در حدود یک برابر کمتر از زیر لایه بود. همچنین می توان گفت استفاده از قطعات ریخته گری آلیاژ برنج هزینه های عملیاتی را تا حدود قابل توجهی کاهش می دهد. بسیاری از صنایع به دنبال افزایش بهره وری و در عین حال کاهش هزینه های اولیه و ثانویه هستند. استفاده از این قطعات می‌تواند به خواست صنایع گوناگون جامعه عمل بپوشاند. برنج های آلیاژی , برنج های مس – روی هستند که عناصری مانند قلع, آلومینیوم, سیلیسیوم, منگنز, نیکل و سرب به آنها اضافه شده است. افزایش مقدار کمی از عناصر آلیاژی, مانند ۱% سرب بر خواص مکانیکی برنج ها چندان مؤثر نیست.

طراحی و ساخت کوره ذوب فلزات و قوطی رانی

به همین دلیل، می‌توانند در بسیاری از محصولات، عملکرد مشابهی داشته بازار آلیاژ های استاندارد باشند. برنج یکی از رایج‌ترین فلزاتی است که اغلب در لوله کشی و سیستم برق ساختمان‌ها استفاده می‌شود. آلیاژهای برنج در اجزای مختلف پریز و کلید برق به‌کار می‌روند. همانطور که از نام آن پیداست، اغلب برای ساخت قایق‌ها و کشتی‌های دریایی مختلف به کار می‌رود. این آلیاژ با ترکیبی منحصر به فرد از ۵۹ درصد مس، ۴۰ درصد روی، ۱ درصد قلع و مقادیر کمی سرب ساخته شده است. در مرحله آخر از تولید آلیاژ برنج، محصول نهایی با مواد شیمیایی مخصوص شسته می‌شود تا اکسید مس حذف شود.

  • این مزیت باعث شده تا از آن برای ساخت دستگیره های درب در محیط های آلوده استفاده شود.
  • در این روش برای ساخت قطعات فلزی، تزریق مذاب فلز به درون قالب تحت فشار صورت می گیرد.
  • ذوب با کوره های خانگی در پردرآمد ترین مشاغل محسوب می شود.
  • ساخت کوره ذوب آلومینیوم و قوطی رانی با بهترین کیفیت فروش کوره گازی قابل استفاده در حیاط منزل با…
  • برای دستیابی به این دما ها معمولاً از برق، پروپان یا گاز طبیعی استفاده می شود.
  • با قیمت ویژه تولید کوره ذوب خانگی کاملا استاندارد ساخت کوره در سایز های متفاوت جهت استفاده در منزل و راه اندازی…

شما اغلب می‌بینید که از آن در تزئینات و پرچین‌های معماری استفاده می‌شود. برخی از آلیاژهای برنج جهت کمک به بازسازی یا نوسازی بناهای تاریخی در سراسر جهان نیز به کار می‌رود. بسیاری از اقلامی که برای تزئین خانه‌های خود استفاده می‌کنیم، از نوعی آلیاژ برنج ساخته شده‌اند. مثلا جا شمعی نمونه فوق العاده‌ای از برنج است که برای اهداف تزئینی استفاده می‌شود. تزیینات و مجسمه‌های برنجی که حتی در منازل خود داریم نیز نمونه بارز برنج تزئینی به شمار می‌روند. این کار را می‌توان تا زمانی که فلز به ضخامت مورد نظر برسد، تکرار کرد.

خریدار ضایعات در حکیمیه تهران

گاهی اوقات مصرف کنندگان به دلیل شباهت های ظاهری که میان مس و برنج وجود دارد، این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، فلز برنج رنگی زردگونه متمایل به طلایی دارد. از آن جایی که در ترکیبات آلیاژ برنج مقادیر مختلفی از روی مشاهده می شود، این امکان وجود دارد که مقادیر روی، بر روی رنگ فلز برنج تاثیراتی بگذارد. از همین رو بهتر است محصول را تا حد امکان از مراکز معتبر تهیه کنید. که نرم ترین فلز برنج است با ۹۵٪ مس و ۵٪ روی که در ساخت مهمات جنگی کاربرد دارد. این نوع برنج، که فلز طلاکاری محسوب می شود، می‌تواند چکش خور شود و یا به راحتی به شکل مورد نظر تبدیل شود.

خریدار ضایعات آهن در داودیه تهران

البته در ساختار این ماده ترکیبات دیگری همچون آرسنیک، فسفر، سرب، منگنز، آلومینیوم و سیلیکون نیز حضور دارند که مقادیر آن ها در مقابل روی و مس بسیار ناچیز است. به هر نسبت که از دو عنصر مس و روی در این ترکیب به کار رفته باشد، خاصیت فلز برنج دچار تغییراتی می شود. ریخته گری انواع فلزات آلیاژهای مس از قبیل برنز , برنج , فسفر برنز , برنز سرب و.. چکش خواری آن بیشتر از مس و روی بوده و می‌توان برای ساخت اجسام مورد نیاز از آن استفاده نمود. برای تغییر قابلیت چکش خواری می‌توان درصد مس و روی را درآن تغییر داد.

کوره های ذوب برنج و آلیاژ سازی آن آرین فلز | brassonline