انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها آموزشگاه فن آموزان | boostercctv

در برخی از صنایع و به ویژه در خطوط تولید بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک برای انسان وجود داشته که امکان حضور نیروی انسانی و کارگر در آن قسمت وجود نخواهد داشت. همچنین در برخی مواقع نیز ممکن است دماهای بسیار بالا مانع از حضور افراد در این محیط ها گردد. این دوربین ها گرمای محیط، اجسام و افراد را تشخیص داده و هر دما را با یک رنگ نشان می دهند.

http://binacctv.irیکی از مهم ترین موضوعات مورد نیاز برای ورود به شغل دوربین مدار بسته همچنین خرید و نصب آن آشنایی با انواع دوربین مدار بسته به لحاظ ظاهری است. علت نام گذاری دوربین های مداربسته دام شکل ظاهری آنهاست در زبان انگلیسی Dome به معنی گنبد است. از کاربرد این دوربین را می توان نصب در منازل، اداره ها، فروشگاه ها، داخل قطار مترو و… نام برد. جنس بدنه دوربین دام اغلب پلاستیک و در مواردی نیز از فلز ساخته شده است. در دوربین های IP یا همان تحت شبکه دستگاه ذخیره کننده اطلاعات و تصاویر NVR است .

دوربین مدار بسته تحت شبکه شیائومی مدل MJSXJ05CM

انواع دوربین مداربسته بر اساس قابلیت هایی که دارند در کاربری ها و سطوح مختلف جامعه مورد استفاده قرار می گیرند. از مکان هایی مانند خانه گرفته تا مکان های عمومی همگی برای ارتقا سطح ایمنی محیط به دوربین مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی نیازمندند. ضبط کننده ویدئویی قلب سیستم دوربین مداربسته به حساب می آید و وظیفه آن دریافت تصاویر دوربین مدار بسته و تبدیل آن به داده های دیجیتال برای ذخیره سازی بر روی هارد دیسک است. شما می توانید این دستگاه را به صورت 4 کانال (قابلیت نصب تا 4 دوربین)، 8 کانال (قابلیت نصب تا 8 عدد دوربین مداربسته) و به همین ترتیب با 16 و 32 کانال تصویر خریداری کنید.

مجله خبری بوستر دوربین مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که برای استفاده در محیط بیرونی بسیار مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس، دقیق و کاربردی در هر دو حالت تصویربرداری چه در روز و چه در شب، این مدل دوربین را خاص می کند. بنابراین این سیستم فوق العاده در حوزه های تجاری و فروشگاهی که باید نظارت شبانه روزی در محیط آن ها انجام شود کاربرد دارد. در معرفی انواع دوربین های مدار بسته، یکی دیگر از آن ها مدل C-Mount است. لنز این مدل دوربین ها جداشدنی است و میتوان لنز آنها را برای ضبط فیلم در مناطق مختلف از نظر فاصله تغییر داد. دوربین‌های C-Mount بزرگ و‌در معرض دید هستند، درنتیجه، مثل دوربین‌های Dome، همانند یک بازدارنده قابل مشاهده هنگام ارتکاب جرم عمل می کنند.

پایه براکت فلزی سقفی دیواری L شکل 60*90

قیمت مقرون به صرفه این سری از دوربین ها و کیفیت مناسب از مهم ترین ویژگی های جذب مشتری آنهاست. دوربین مداربسته کوچک را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته کاربردی و مهم قلمداد کرد. دوربین‌های مداربسته کوچک با نام‌های دیگری در بازار شناخته می‌شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوربین مینیاتوری و یا پین هول اشاره کرد.

  • Hikvision با استفاده از دوربین‌های مدار بسته دوگانه با دید استریو سه‌بعدی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق، اعلان‌های بصری و آلارم‌های به موقع را هنگامی که تعداد افراد در یک منطقه مشخص به آستانه از پیش تعیین شده می‌رسد، ارائه می‌کند.
  • دوربین hdtvi، دوربین استارلایت و دوربین colorvu از جمله دوربین های مداربسته شرکت هایک ویژن با تکنولوژی های خاص است.
  • دوربین های مدار بسته شبکه یا IP در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شوند و تصاویر دریافتی را به کد 0 و 1 تبدیل می کنند.
  • بسیاری از این ادعاهای غیر واقعی علیه شرکت ها جهت ایجاد مسئولیت برای کارفرمایان و یا کسب غرامت از بیمه می باشد.
  • در واقع برآورد هزینه و بررسی قیمت دوربین مداربسته جزو فاکتور های مهم پیش از خرید به حساب می آید.
  • دوربین مداربسته کوچک را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته کاربردی و مهم قلمداد کرد.